FOTO Lamborghini Diablo slavi 30. rođendan

Foto: Lamborghini

LEGENDARNI bolid je uveo Lamborghini u 21. stoljeće.

Ako je neki automobil 1990-ih krasio zidove dječjih soba, onda je to svakako bio Diablo. Taj auto snova je osvajao svojim bezobraznim nastupom, ali i bezvremenskom ljepotom, pa je bio jedan od rijetkih koji je mogao praviti društvo ljepoticama i na zidovima radiona. U mnogima tamo stoji i danas jednako mameći poglede kao i pred tri desetljeća. 

Razvoj Diabla krenuo je daleke 1985. godine pod imenom Project 132, a tek pet godina kasnije svijet je ugledao proizvodnu izvedbu. Agresivne linije osmislio je Marcello Gandini, a točku na i je dao Chryslerov dizajnerski studio.

Pokretao ga je 5.7 V12 s 492 KS i 580 Nm te je ujedno bio najbrži automobil na svijetu. Postizao je 325 km/h i ubrzavao do 100 km/h za 4.1 sekundu, a usprkos luksuzu je bio pravi vozački auto. Nimalo čudno s obzirom na to da je na njegovom razvoju kao testni vozač radio i slavni Sandro Munari. Nije imao servo, pa ni sigurnosna pomagala, ali su se zato stakla spušta pritiskom na tipku, kabina je bila klimatizirana, a sjedala presvučena kožom.

Diablo Vt uvodi pogon na sve kotače, a potom stiže i SV s 517 KS. Konačno Lamborghini dovodi i prvi toples model, Diablo VT Roadster.

Možda niste znali, ali Diablo je punih godinu dana izdržao i nakon što je Audi kupio Lamborghini. 1999. su predstavljeni obnovljeni Diablo SV, VT i VT Roadster, a u njima je isti motor davao 536 KS i 605 Nm. Ti automobili su već imali ABS, a onda su pripremili tlo za dolazak Murcielaga 2001. godine. 

Lamborghini Diablo – proizvodnja:

Diablo: 1990. - 1998., 873 primjerka
Diablo VT: 1993. - 1998., 529 primjeraka
Diablo SE: 1993. - 1994., 157 primjeraka
Diablo SV: 1995. - 1999., 346 primjeraka


Diablo VT Roadster: 1995. - 1998., 468 primjeraka
Diablo SVR: 1996., 34 primjerka
Diablo GTR: 1999. - 2000., 32 primjerka
Diablo 6.0: 2000. - 2001., 337 primjeraka
Diablo 6.0 SE: 2001., 44 primjerka
Diablo GT: 1999. - 2000., 83 primjerka

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.