Kineski jeftini auto Leapmotor T03 počeo se proizvoditi u Stellantisovoj tvornici u poljskom Tychyu.
Prvi primjerci malog električnog vozila Leapmotor T03 sišli su s proizvodnih linija u tvornici prošlog tjedna, napisali su iz Jefferiesa u izvješću. Masovna proizvodnja zakazana je za rujan.
Stellantis je odabrao tvornicu u Tychyu kao prvu proizvodnu bazu u Europi za Leapmotorove automobile, prvenstveno zbog uštede troškova, izvijestio je Reuters u ožujku, pozivajući se na dvije osobe bliske toj temi.
Stellantis i Leapmotor planiraju proizvoditi još jedan model - SUV A12, ali tek od prvog kvartala 2025. godine.
Leapmotor je također započeo s pripremama za lokaliziranu proizvodnju komponenti, dodali su iz Jefferiesa.
Niski troškovi proizvodnje
Proizvodni troškovi u poljskoj tvornici iznose oko 400 do 500 eura po automobilu, slično kao u Leapmotorovoj bazi u Kini, u usporedbi s oko 1.000 eura u Italiji.
Leapmotor planira izgraditi svoj C10 SUV u Kini i izvoziti ga u Europu u početnoj fazi jer se ovaj model može prodavati po višim cijenama, navodi se.
Stellantis će započeti prodaju Leapmotorovih električnih vozila na devet europskih tržišta u rujnu, uključujući Njemačku, Francusku, Italiju i Španjolsku. Početna cijena je na razini 20.000 eura.
EU uvela dodatne carine za kineske aute
Europska komisija prošlog je tjedna najavila dodatne carine na uvozne kineske električne automobile od srpnja. One će iznositi dodatnih 21 posto za Leapmotor.
Stellantis i Leapmotor udružili su se, ali talijanska kompanija drži 51 posto udjela što mu daje ekskluzivna prava za izgradnju, izvoz i prodaju Leapmotorovih proizvoda izvan Kine.
Ovo je prvi takav slučaj za tradicionalnog zapadnog proizvođača automobila.
Udruženje, nazvano Leapmotor International, dio je šire suradnje između dviju grupa, u sklopu koje Stellantis kupuje 21-postotni udjel u Leapmotoru u poslu vrijednom 1,6 milijardi dolara.