Foto: Audi
AUDI je u Ženevi predstavio nekoliko zanimljivih noviteta, no modeli koji su izazvali najveći interes i najavili novo poglavlje u životu diva iz Ingolstadta svakako su brutalni RS5 i svestrani Q8.
Audi RS 5 coupé
Premda se novi A5 coupe nije iskazao revolucionarnim novinama igravši na adute prethodnika njegovo novo top izdanje je ipak priča za sebe. Uostalom, kao i svaki dragulj s RS potpisom.
RS5 Coupe nije samo top izdanje atraktivnog Audijevog coupea već i prvi model nastao u novom sinergijskom izričaju Audi Sporta i RS-a. Audijev juriš ponukan je vjerojatno svjetskim uspjehom AMG-a iz protivničkog tabora, pa ne čudi što je upravo A5 izabran da promovira novi izraz kućnog performanse odjela.
Bez okolišanja, coupe dobiva moćnu konjicu zahvaljujući novom 2.9 TFSI V6 biturbo motoru. Ispaljuje 450 KS i 600 Nm, a pokreće sva četiri kotača u okviru standardnog quattro pogona. Da s novim RS adutom nema šale svjedoči i agresivan dizajn. Izdašni usisnici sa saćastim pokrovom, još izraženija Singleframe maska i tamni okviri svjetala ulijevaju strahopoštovanje. Na boku pak izvučeni rubnjaci i atraktivni 19-inčni naplatci odrađuju posao sa odličnim uspjehom, dok će straga najveći interes izazivati dva topa ispuha.
Nabrijani izgled potvrdu dobiva i na cesti. 100 km/h uhvatit će za 3,9 sekundi, a po želji će mu limit biti postavljen na 280 km/h. Pritom je potrošnja za ovaj model mizerna, svega 8,7 l/100 km prema NEDC ciklusu. Uređenje interijera i oprema na razini su mokrih snova Audijevih obožavatelja, a cijena u Njemačkoj kreće od 80.900 EUR.
Audi Q8 sport concept
Audijev eko crossover najkraće rečeno nudi moć osam-cilindraša uz potrošnju četiri-cilindričnog vozila, ali i najavljuje novi model.
Atraktivan izgled ne može se osporiti, kao ni tehnološka nadmoć pogona. Srce je 6-cilindrični 3,0 TFSI motor opremljen djelomičnim hibridnim sustavom i električno pogonjenim kompresorom, prvi takve vrste na svijetu. Kompresor napajaju baterije kapaciteta 0,9 kWh smještene straga.
Krovne vrijednosti su 476 KS i 700 Nm, što u pakiranju moćnog crossovera znači sprint do 100 km/h za svega 4,7 sekundi, 275 km/h maksimalca i oko 1.200 km autonomije sa rezervoarom od 85 litara. Sporu vožnju, manevre parkiranja i vožnju u koloni Audi odrađuje nečujno - na struju.
Audi Q8 je opremljen quattro pogonom i zračnim ovjesom, a kotači su promjera čak 23 inča.
Petmetarski div širi je od dva metra, a nudi obilje prostora, no samo za četiri putnika. Naravno, unaprijeđeni digitalni kokpit je u fokusu, zajedno s brojnim dodatnim sustavima.