Foto: Fiat
NAKON mjeseci iščekivanja Fiat je konačno predstavio svoju viziju kompaktnog roadstera.
Iako se u osnovi radi o klonu svjetski poznate Mazde MX-5 oživljavanje nekadašnje talijanske legende prati se pod posebnim povećalom. Bolje je i posuditi, ako ne znaš sam, važno je samo da konačan proizvod bude dovoljno dobar da usreći poklonike talijanskih roadstera, ali i bude bar donekle dostojan prethodnika od prije pedesetak godina. Uostalom spoj japanske kvalitete i talijanskog šarma ne vuči loše, bar na papiru.
U Fiatu kažu da njihov model nije nastao po receptu rebrandiranja, već se radi o istoj osnovi na koju je postavljeno potpuno novo odijelo. Čak štoviše, novi je model inspiriran istoimenim prethodnikom. Upravo zato su prednja svijetla izvučena i nešto zaobljenija, a formu dodatno naglašava ista krivulja LED svjetala. Kad smo kod LED-ica recimo i da je ista tehnologija vidljiva straga.
U kabini koja logično ne nudi neki komfor jasno se vidi japanski potpis. Ergonomija je podređena vozaču, a središnjim dijelom dominira infotainment sustav, sada s Fiatovim potpisom. Platnenim krovom lako se upravlja (ručno), a navodno pruža sasvim pristojnu zvučnu izolaciju.
Ono najzanimljivije nalazi se ispod poklopca. Abarthov 1.4 turbo benzinac sa 160 KS i 250 Nm trebao bi zadovoljiti apetite većine, pogotovo ako se uzme u obzir dostupnost i sa 6-stupanjskom Aisin automatikom. Pridodamo li svemu dobro podešen ovjes i laku gradnju Fiat 124 bi mogao biti vrlo zabavan u vožnji.
Fiat će američkim kupcima ponuditi odmah na startu specijalnu seriju Prima Edizione Lusso, koju karakterizira kombinacija Azzuro Italia plave boje vanjštine i Saddle kože u unutrašnjosti. Cijena je još uvijek nepoznata. Početak prodaje tempiran je za ljeto iduće godine na 50. obljetnicu originalno Fiata 124.