FERRARI je u tužbi podignutoj u SAD-u optužen da nije popravio "opasan sigurnosni kvar" s kočnicama u nekim od svojih sportskih automobila unatoč izdavanju višestrukih opoziva, javlja Automotive News Europe.
Opozivi nisu bili ništa više od "privremene korektivne mjere" za jedan od identificiranih problema s kočnicama, ostavljajući tisuće vozača Ferrarija u nesigurnim vozilima, tvrdi se u kolektivnoj tužbi podnesenoj saveznom sudu u San Diegu.
Gubitak sposobnosti kočenja
Stanovnik Kalifornije Iliya Nechev tvrdi da je njegov Ferrari 458 Italia iz 2010., koji je kupio 2020., imao "problema s kočnicama" od dana kada ga je dobio i "doživio bi djelomični ili potpuni gubitak sposobnosti kočenja".
"Jednom prilikom, tužitelj je vozio nizbrdo otprilike 50 mph (84 km/h) na sat i dok se spremao skrenuti udesno za 90 stupnjeva, tužitelj je pritisnuo kočnice, ali automobil nije usporio. Papučica kočnice bila je tvrda i unatoč tome što je ubacio u niži stupanj prijenosa, nije bilo pritiska kočnice", stoji u tužbi.
Problem je normalan, tvrdi Ferrari
Nechev je slučaj prijavio zastupniku Ferrarija i rečeno mu je da je problem "normalan".
Međutim, u dobrovoljnom opozivu pokrenutom u listopadu 2021. Ferrari North America identificirao je problem s curenjem kočione tekućine koja bi mogla smanjiti sposobnost kočenja.
Prošireni opoziv pokrenut je 2022., a Ferrari je ciljao i na vozila u Njemačkoj, Kini i Japanu, navodi se u tužbi.
Proizvođač kočnica, njemačka kompanija Robert Bosch, za koju se u tužbi navodi da je proizvođač neispravnih dijelova, također je navedena kao optuženik.
Ferrari je optužen da nije obavijestio kupce o punom opsegu kvara na kočnicama, za koji Nechev kaže da se mogao popraviti samo zamjenom glavnog cilindra.
Umjesto toga, tvrtka je nastavila "prodavati (ili imati koristi od prodaje) tisuća automobila koji su sadržavali ovaj po život opasan nedostatak", navodi se u pritužbi.