UVOĐENJE sustava autonomne vožnje u svijet automobila često zbunjuje svojim mogućnostima korisnika, a nerijetko ih dovodi i u zabludu.
Više od 70% vozača je uvjereno je da je danas na tržištu dostupan auto koji može voziti sam, pokazala je studija koju su zajednički proveli Euro NCAP, Global NCAP i Thatcham Research. S druge strane, takav auto danas još uvijek nije u slobodnoj prodaji, pa je sasvim jasno kako cijela ta priča oko sustava autonomne vožnje djeluje zbunjujuće za krajnjeg korisnika.
EuroNCAP je do sada testirao deset modela opremljenih sigurnosnim sustavima asistencije koji tek dijelom omogućuju autonomno upravljanje vozilom. To su Audi A6, BMW serije 5, DS 7 Crossback, Ford Focus, Hyundai NEXO, Mercedes-Benz C klasa, Nissan LEAF, Tesla Model S, Toyota Corolla i Volvo V60. Svi oni imaju slične sustave koji kombiniraju adaptivni tempomat, sustav držanja u voznoj traci i praćenje brzine kretanja kako bi suportirali vozača, posebno u opasnim situacijama.
Euro NCAP je na temelju tih testova donio nekoliko zaključaka, među kojima je bitan svakako onaj koji kaže kako trenutno niti jedan serijski auto ne nudi sustav totalno automatizirane vožnje. Pritom se naglašava kako automobili imaju sustave asistencije, a ne automatizirane vožnje, jer je vozač i dalje jedini odgovoran. A ta tehnologija je tu samo da pripomogne i učini vožnju sigurnijom. Naposljetku, skreće se pozornost kako se ovi sustavi ne smiju koristiti u svrhe za koje nisu inicijalno namijenjeni, kao i da je potrebno paziti jer proizvođači ne nude sustave uniformiranih karakteristika, već se između sebe razlikuju.
EuroNCAP je osmislio niz testova za provjeru sustava asistencije na automobilima, a rezultate ispitivanja provedenih na spomenutim modelima možete vidjeti na službenim stranicama