NAJAVLJENA Euro 7 norma će malo olabaviti, a to otvara prostor preživljavanju mnogih modela.
Ništa od najavljene rigorozne Euro 7 norme. Automobilistički lobi je očito bio jači od regulatornih tijela EU, pa je Euro 7 ublažen toliko da ga mnogi već nazivaju tek preimenovanom Euro 6 normom.
Ništa od poskupljenja
Podsjetimo, mnogi su proizvođači najavili kako će zbog Euro 7 norme njihovi automobili poskupjeti i do 5000 eura, a modeli niže klase postati apsolutno neisplativi i nedostupni kupcima kojima se obraćaju.
Kupci se sada više ne moraju brinuti po tom pitanju jer automobili neće poskupjeti, a račun će biti ispostavljen okolišu u vidu većih dozvoljenih emisija i sitnih čestica. Očito je kako su vlasti procijenile da bi mnogi kupci zbog poskupljenja jednostavno odustali od kupovine novog automobila i okrenuli se rabljenima, koji ionako zagađuju više.
Podsjetimo, Euro 7 norma je trebala drastično smanjiti emisije štetnih plinova. Do 2035. godine trebalo je smanjiti ukupne emisije NOx iz automobila za 35% u usporedbi s Euro 6 normom, čestice iz ispušnih cijevi bi pale 13%, a čestice iz kočnica za 27%. I to samo za automobile, dok je smanjenje za autobuse i kamione trebalo biti osjetno veće.
U svakom slučaju, sada valja pričekati vijesti pojedinih proizvođača. Fiesta je već otišla, ali možda Polo opstane, a vrati se i Golf s ručnim mjenjačem.
Ostaju i moćni motori
Također, nova norma trebala je presuditi i brojnim motorima. Britanski AutoCar tako doznaje da će Alfa Romeo moći zadržati 2.9 V6 twinturbo motor iz Quadrifoglio izvedbi modela Giulia i Stelvio, a koji razvija redovito preko 500 KS.
Vijest je osobno potvrdio Jean-Philippe Imparato, prvi čovjek Alfa Romea, rekavši kako će taj motor i dalje pogoniti odabrane Alfe. Ranije vijesti upućivale su kako će obnovljena Giulia stiži 2025. godine, a nudit će se u električnim izvedbama snage i do 1000 KS. Nepoznato je hoće li zadržati i izvedbu s ovim V6 motorom.