PRODAJA električnih automobila u EU rasla je tri puta brže od postavljanja punjača između 2017. i 2023., pokazuje izvješće ACEA-e. Gledajući unaprijed, EU treba osam puta više punionica godišnje do 2030., prema procjenama industrije.
Nema elektrifikacije bez infrastrukture
"Potrebno nam je usvajanje električnih automobila na masovnom tržištu u svim zemljama EU kako bismo postigli ambiciozne europske ciljeve smanjenja CO2. To se neće dogoditi bez široke dostupnosti javne infrastrukture za punjenje diljem regije", izjavila je glavna direktorica ACEA-e Sigrid de Vries.
"Vrlo smo zabrinuti što razvoj infrastrukture nije držao korak s prodajom električnih automobila na baterije posljednjih godina. Štoviše, postoji opasnost da se ovaj 'infrastrukturni jaz' proširi u budućnosti - u puno većoj mjeri nego što procjenjuje Europska komisija."
Izgradnja se treba ubrzati tri puta
Nešto više od 150.000 javnih punionica instalirano je prošle godine diljem EU (u prosjeku manje od 3000 tjedno), dosegnuvši ukupno preko 630.000.
Prema Europskoj komisiji, 3.5 milijuna punionica trebalo bi biti postavljeno do 2030. Postizanje ovog cilja značilo bi postavljanje oko 410.000 javnih punionica godišnje (ili gotovo 8000 tjedno) – što je gotovo tri puta više od najnovije godišnje stope instaliranja.
Međutim, ACEA procjenjuje da će do 2030. biti potrebno 8.8 milijuna punjača. Da bi se to postiglo, bilo bi potrebno instalirati 1.2 milijuna punjača godišnje (ili više od 22.000 tjedno) – osam puta više od posljednje godišnje stope instaliranja.
"Jednostavan pristup javnim stanicama za punjenje nije 'lijepo imati', već je to bitan uvjet za dekarbonizaciju cestovnog prometa uz tržišnu potporu i konkurentni okvir proizvodnje u Europi. Ulaganja u javnu infrastrukturu za punjenje moraju se hitno povećati ako želimo zatvoriti jaz u infrastrukturi i ispuniti klimatske ciljeve", upozorila je De Vries.