KRAJ ovog rješenja digitalna ploča s instrumentima će izgledati zastarjelo.
Hyundai Mobis predstavlja rješenje koje će u budućnosti zamijeniti digitalni kokpit, što uključuje ploču s instrumentima, zaslon infotainmenta i zaslon ispred suvozača.
Nakon što smo rastom zaslona došli do nevjerojatnih 55 inča, koliko mjeri zaslon u posljednjoj generaciji prestižnog Cadillacovog SUV-a, modela Escalade, došlo je vrijeme za stvaranje nekih novih trendova. U Hyundaiju vjeruju da će to biti hologramski vjetrobran.
Novi sustav razvijaju u suradnji sa Zeissom. Radi se o tehnologiji koja će od vjetrobrana napraviti veliki head-up zaslon. On će svojom izvedbom moći u potpunosti zamijeniti dosadašnje zaslone na prednjoj armaturi. A kako se radi o projekciji na vjetrobran zbog koje vozač ne mora skrenuti pogled, ova će tehnologija ujedno povećati sigurnost.
Hyundai Mobis zasad otkriva da se radi o naprednom projektoru koji sliku projicira na vjetrobran, na koji je apliciran tanki transparentni film debljine tek 100 mikrometara. Uprava domaćih tvrtki (Hyundai i Kia) već je svjedočila učinkovitosti nove tehnologije.
I sad ono najbolje. Unatoč tome što zvuči kao koncept iz SF filma, tvrtke su izjavile da će "ova tehnologija, koja je prije postojala samo u filmovima ili reklamama, uskoro postati stvarnost". Konkretno, ako sve bude išlo po planu, masovna proizvodnja mogla bi početi već 2027. godine.
Nahvalili novi sustav
"Zamislite navigaciju i informacije o vožnji koje se prikazuju poput panorame preko širokog, prozirnog vjetrobranskog stakla, kamo je usmjeren pogled vozača. Putnici pored vozača gledaju filmove ili druge videozapise na istom staklu. Dok gledate najnoviji video, dolazi videopoziv, a u kutu staklenog ekrana pojavljuje se lice prijatelja. Ova tehnologija iz snova, koja je prije postojala samo u filmovima ili reklamama, uskoro će postati stvarnost", opisuju inovaciju hologramskog head-up zaslona u Hyundaiju.
"Holografski zaslon vjetrobranskog stakla" prostire se poput panorame preko prozirnog vjetrobranskog stakla, prikazujući različite informacije o vožnji, navigaciji i zabavnom sadržaju. Pruža neometan i otvoren dojam i omogućava vozačima provjeru više informacija bez skretanja pogleda s ceste, čime doprinosi sigurnijoj vožnji, tvrde iz Hyundaija.
Osnovna tehnologija holografskog HUD-a je jasno prikazivanje raznih informacija o vožnji, praktičnih značajki i zabavnog sadržaja na širokom prostoru koji se proteže od vozačevog do suvozačevog sjedala. Ova tehnologija znatno je napredovala u odnosu na postojeće head-up zaslone, koji su prikazivali relativno jednostavne informacije poput brzine vožnje, navigacijskih ruta i upozorenja o ograničenju brzine, dodaju u priopćenju.
Ova prozirna zaslonska tehnologija povećava sigurnost u vožnji jer vozač može istovremeno pregledati sve informacije bez značajnog skretanja pogleda s ceste, tvrdi se.
Još jedna prednost je mogućnost potpune transformacije prednjeg dizajna interijera vozila uklanjanjem različitih zaslonskih uređaja s armaturne ploče, pritom zadržavajući neometano, otvoreno vidno polje vozača i putnika.