SVI koji su mislili kako će kamioni još desetljećima voziti isključivo na naftu su se prevarili.
Prvotno, plan je bio da se proizvodnja motora pogonjenih dizelskim gorivom, kad su kamioni i dostavna vozila u pitanju, ukine 2050. godine. Nova odluka je taj rok skratila za cijelo desetljeće, što i ne čudi s obzirom na ranije doneseni sporazum Europske Unije o strožim ciljevima smanjenja emisija kod vozila. Kako piše Financial Times, dogodit će se to 2040. godine, o čemu će uskoro izjave dati vodeći proizvođači kamiona.
Najveći proizvođači okupljeni oko alijanse koju čine Ford, Scania, Man, Volvo, DAF, Daimler i Iveco, potpisali su obveze postupnog ukidanja dizelskih motora kod kamiona u roku od dva desetljeća te većih ulaganja u implementaciju novih tehnologija u pogledu pogona na vodik, struju te sintetička goriva. Pojam „većih ulaganja“ shvatite ozbiljno jer se radi o desecima milijardi eura.
Henrik Henriksson, izvršni direktor tvrtke Scania i predsjednik Odbora direktora za komercijalna vozila Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), tako je za Financial Times dao svoju procjenu prema kojoj očekuje da će proizvođači u razvoj kamiona s novim pogonima zajedno uložiti i 50 do 100 milijardi eura. Pritom prednost ne daje niti jednom pogonskom sustavu. "Ni jedna pogonska tehnologija neće prevladati, već će se istovremeno koristiti više tipova pogona u kamionima", ustvrdio je Henriksson.
Ovim dogovorom proizvođači su se složili postići 55-postotnu redukciju neto emisija stakleničkih plinova do 2030. u odnosu na onu iz 1990. godine. Cilj je da do 2050. budu ugljično neutralni. Međutim, svi su složni da bez većeg angažmana države po pitanju poticaja i izgradnje mreže punionica neće biti moguć tako brz odmak od nafte.
Europski proizvođači već rade na implementaciji alternativnih pogona u kamione. Svoje prve adute već su pokazali Volvo, Scania i Mercedes uz razliku da Mercedes rješenje traži u vodiku s kojim njegovi kamioni postižu autonomiju i do tisuću kilometara. U gradskom i prigradskom prijevozu se pak kao optimalno rješenje vidi isključivo električni pogon.