DACIA sve bolje kotira na europskom tržištu, a dolaskom Bigstera stvari će se dodatno promijeniti.
Dacia je više no uspješno promijenila identitet. Više to nije jeftina marka za tržišta u razvoju, a još manje marka poznata po bezličnim i ekstremno jeftinim modelima. Ponuda je sada atraktivnija, vizualni identitet također, a i cijene su, htjeli to priznati ili ne, porasle.
Tako sada najjeftinija Dacia stoji 14.400 eura, što je još uvijek osjetno jeftinije od potencijalnih rivala. S druge strane, u SUV segmentu trenutno je vrh ponude Duster, jedan od modela koji se još uvijek nalaze na pola puta između nekadašnje jeftinije Dacije i nove sofisticiranije marke. A za sve koji žele više od radnog vozila iz Rumunjske uskoro dolazi i Bigster.
Model je najavljen konceptom koji je mjerio izdašnih 4.6 metara u duljinu. I upravo je koncept najavio novi logo marke postavljen na atraktivniju masku. Što očekivati od serijske varijante, rekli su brojni prijedlozi amaterskih grafičkih dizajnera, ali svi s gotovo istim rješenjima.
Tako se predviđa ugradnja konvencionalnih prednjih svjetala, jednostavnije oblikovanih odbojnika te vrlo vjerojatno naplataka tradicionalnijeg dizajna. Agresivan i nadasve robustan izgled s izbačenim blatobranima i naglašenim rubovima će ostati, kao i rješenje sa spojenim pragovima i plastičnim obrubima. Također, plastičnom zaštitom skriven okov vrata ostaje prepoznatljiv detalj Dacije, a preuzet će ga i Bigster.
Kad je pak u pitanju kabina, sasvim je jasno da Bigster postaje najkomforniji model marke. Gotovo je sigurna izvedba sa sedam sjedala, a prednja armatura bi mogla biti vrlo slična onoj novog Dustera. Ipak treba misliti i na troškove jer Bigster mora ostati pristupačan.
Mnoge će zanimati mogućnost da ulazna izvedba bude lišena nepotrebnih dodataka poput središnjeg ekrana ili skupih sustava asistencije. Dogodi li se to, Bigster bi mogao biti pravi hit na tržištima poput našeg, gdje mnogi još uvijek kupuju automobil na metre. S druge strane, Extreme verzija će zasigurno biti pravi šminker.
Najveća Dacia će sigurno u asortimanu imati i avanturističke dodatke poput krovnih kutija ili košara, kamperskih dodataka i druge opreme koja otvara nove mogućnosti korištenja.
Ispod poklopca treba očekivati nešto modernije motore. U ponudi će biti Renaultov 1.2 trocilindraš u formi blagog hibrida, zatim samopunjivi hibrid i, vrlo vjerojatno, bi-fuel verzija s plinskom instalacijom. Dizelaš je, nažalost, stvar prošlosti.
Iako gotovo veličine Kodiaqa, ovaj model je postavljen na istu CMF-B platformu kao manji modeli koncerna. Također, brojne komponente dijelit će s novim Dusterom, pa se očekuje da će imati vrlo konkurentnu cijenu. Uzmemo li u obzir da Duster trenutno kreće od oko 20.000 eura, realno je očekivati da će novi Duster cijenom skočiti za bar 5 posto, na otprilike 21.000 eura. Bigster bi pak mogao kretati od oko 23.000 eura, što bi ga učinilo odličnom opcijom.
Podsjetimo, novi Duster dolazi iduće godine, a koji mjesec kasnije stići će i Bigster.