Dizajnirao je X5, a sad se obrušio na BMW iX: "Izgleda kao da je izgubio dušu"

Foto: BMW

NOVI dizajnerski smjer kojim je krenuo BMW nije ostao bez kritika. Naprotiv, sve su glasnije osude kako bavarska marka gubi identitet.

Još jedna u nizu kritika ide iz usta Franka Stephensona, dizajnera koji je osmislio prvu generaciju BMW-a X5, model s kojim je BMW krenuo u SUV revoluciju, odnosno SAV ako želimo biti posve točni. A jedan takav SAV ili dulje Sport Activity Vehicle koji bi trebao označiti prijelomni trenutak je električni iX3. Model na ceste stiže kroz nekoliko mjeseci, a već sada kritike idu puno dalje od predimenzionirane maske.

>> BMW je predstavio svoj najnapredniji model: Električni iX ima 500 KS i 600 km dosega!

U svojoj videorecenziji Stephenson ne štedi BMW. "iX je simbol nove ere u mobilnosti“, kažu u BMW-u, a Stephenson s pohvalama staje na odlično osmišljenom interijeru. Kad se radi o premium vozilu širokom kao X5, visokom kao X6 i s razmakom između osovina kao X7, uspjeh ne može izostati. 

Tu pohvale staju. Prednja maska je apsolutno prevelika, dok bočna silueta djeluje suviše statično. Prema njegovom mišljenju, minimalistički dizajn je ovdje prejednostavan. "Ne miče se, a tako se ne dizajnira pomični objekt. Preferiram da vozilo izgleda kao da je spremno micati se“. Misli da su u BMW-u otišli predaleko s pojednostavljenjima, baš kao što su pretjerali s veličinom maske. 

U konačnici Stephenson zaključuje da vozilo izgleda kao da ga je "dizajnirao specijalist industrijskog dizajna, a ne automobilski dizajner".

"Gotovo kao da je auto izgubio dušu", pojašnjava dizajner. 

Vjerovali mu li ne, u svojem konačnom sudu rekao je nešto što će mnoge natjerati da se zamisle. Naime, Stephenson pita, ako maknete prednju masku, biste li mogli prepoznati da je to BMW? Hm, čini se kao dobro pitanje, ali nažalost pitanje koje nadilazi BMW i dotiče veći dio današnje autoindustrije. 

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.