BILO je pitanje trenutno kad će se iskoristiti slava kultnog sportaša za promociju novog Renaultovog kompakta.
Za sve one kojima je Alpine A290 previše tu je posebna izvedenica novog Renaulta 5. Bazirana je na dizajnerskim značajkama, a potpisuje ju karoserijski specijalista Re-Volve. Automobil je u ponudi nizozemskog zastupnika Zeeuw & Zeeuw.
Bit će ponuđeno 25 primjeraka, a svi dolaze u dvobojnoj kombinaciji karoserije koja kombinira Midnight plavu s crnim krovom. Vanjski dizajn upotpunjen je zlatnim detaljima, a tu su 19-inčni naplatci kao jasna poveznica s kultnim Williamsom.
Iako je Renault kasnije nastavio sportsku tradiciju kroz Clio RS i Megane RS modele, Clio Williams ostaje simbol jednog posebnog razdoblja – kada su sportski automobili bili jednostavni, laki i vozački orijentirani.
U unutrašnjosti, posebna verzija R5 dobiva presvlake od crne kože i Alcantare sa zlatnim šavovima, uz spomen-pločicu na središnjoj konzoli. Standardna školjkasta sjedala već imaju dizajn inspiriran retro stilom, no u ovoj izvedbi prepoznatljivi plavi “W” iz Clija Williams zamijenjen je zlatnim brojem “5”, čime se hommage potpuno zaokružuje.
I sve bi bilo super da su se promjene nastavile i ispod lima. Nažalost, baza je standardna, i to jeftinija izvedba osnovnog modela. Prevedeno, govorimo o kombinaciji tek 122 KS snažnog elektromotora i baterije od 40 kWh. 100 km/h postiže za 9 sekundi, maksimalac je 150 km/h, a doseg 309 km.
Kad se sve zbroji, ovaj R55 performansama nije ni blizu povijesnom modelu. Ali je zato jedan od najprivlačnijih gradskih automobila današnjice. Cijena mu je 37.995 eura što je točno 8000 eura više od osnovne izvedbe.
Zanemarimo li kasniji Clio V6 nesumnjivo najpopularniji Renaultov sportski kompakt 1990-ih bio je je Clio Williams. S prepoznatljivom plavom bojom i zlatnim naplatcima bio je prava pojava. Pritom je imao što i pokazati na cesti. Pokretao ga je 2.0 atmosferski motor sa 150 KS, što je bilo više nego dovoljno za sportske performanse na 990 kg teškom vozilu.
Renault Clio Williams predstavljen je 1993. godine, a prvotno je bio zamišljen kao ograničena serija od 3.800 primjeraka, kako bi zadovoljio FIA-inu homologaciju za natjecanja u Grupi A i Grupi N. No, zbog ogromnog interesa tržišta, Renault je proizvodnju nastavio do 1995. godine, a automobil j ei danas vrlo cijenjen među kolekcionarima.