Citroen C5 2.0 HDi SX - obiteljska kočija

VELIKE obiteljske limuzine opet postaju tražena roba. Među njima je Citroen C5 prepoznat kao model izrazite udobnosti i napredne tehnologije, ali manjkave karizme. Obnovljeni model s novim licem ide korak dalje i postaje zanimljiv izbor, posebno u 2.0 HDi izvedbi opremljenoj bogatim SX paketom opreme.

C5 je oduvijek imao potencijal idealnog putnika na duge staze. Visok stupanj udobnosti potenciran hidrauličkim ovjesom, te bogata oprema i višestruko dokazana motorizacija više su nego dovoljni boljim poznavateljima tekovina francuskog proizvođača. Međutim, otvaranje širem krugu kupaca zahtjeva privlačan, da ne kažemo moderan, dizajn, a to su u Citroenu shvatili na vrijeme. Nakon obnovljene ponude u nižim segmentima, na red su došle zahtjevnije sorte automobila među kojima je led probio C4. Kako poslovni C6 na tržištu još ne egzistira, C5 preuzima ulogu nositelja Citroenovog imidža.

Dizajn




Prvi dojam je iznad očekivanja. Dizajneri su u nekoliko jednostavnih zahvata uspjeli iz temelja osvježiti model, te ga učiniti vrlo elegantnim. Dokaz je to odlično smišljene osnovne koncepcije koja naglasak stavlja na visinu vozila i fluidnost vanjskih linija. C5 se može doživjeti kao svojevrsni derivat hatchback izvedbe i monovolumena, jer posjeduje peta vrata, a istovremeno iz prosjeka iskače visinom od 1.475 mm. Stoga je prava šteta što su u Citroenu tek sada reagirali, jer bi C5 zasigurno bio još zapaženiji igrač.

Vanjske dimenzije vozila nisu se bitno mijenjale. C5 je dug 4.745 i širok 1.780 mm što je u prosjeku klase. Naglasak je stoga stavljen na sami izgled, a tu je najefektniji recept napraviti modifikacije sprijeda i straga. Efekt je odličan, novi oblik i grafika svjetala u potpunosti su osvježili automobil, a prednji kraj s integriranim logom marke, "double chevron-om", preuzet je s manjeg C4. Kromirani detalji stavljaju točku na i, dok na boku ulogu preuzimaju moderno oblikovani alu-naplatci (doplata).

Unutrašnjost




Na izvanserijsku prostranost Citroenovog krstaša svi su se već navikli. Obilje prostora, kako sprijeda tako straga, diktiraju dva osnovna parametra, a to su gotovo metar i pol visine, te 2,75 metara međuosovinskog razmaka, odnosno odrednice poznate s prethodne izvedbe. Zato je sva pažnja pri redizajnu dana podizanju kvalitete i postizanju što veće ugode u vožnji. Finiji, dakle, skuplji materijali prisutni su posvuda, a francuski šarm je vidljiv posvuda.

C5 je definitivno sazrio u ozbiljan automobil koji se u svakom pogledu podređuje vlasniku. Ploča s instrumentima sadrži čak pet kružnih elementa, a tu su još digitalni pokazivač prijeđenog puta i sijaset signalnih lampica. Sve dodatne informacije ispisuju se na središnjem info-zaslonu, od generalnih postavki, pa sve do putnog kompjutora, statusa klimatizacije i audio-sustava. Odličnu informiranost vozača prati solidna ergonomija. Idealni položaj za upravljačem u limuzini ovog kalibra nije teško pronaći, sjedala i upravljač se podešavaju po visini i dubini, a osnovne kontrole su nadohvat ruke. Jedine zamjerke dajemo na račun gusto složenih tipki na središnjem grebenu, koje mogu ometati u vožnji. Pozicija sjedenja je nešto viša što donosi odličnu preglednost u svim smjerovima. Što se tiče sjedala, ona su udobna poput fotelje i u potpunosti prate pedigre automobila.

Prtljažnik kapaciteta 471 litara neznatno premašuje prethodnika. Visoku dozu praktičnosti osiguravaju ravne stranice i velika peta vrata, čime su značajno povećane tovarne sposobnosti. Također, naodmet nije ni podatak da preklapanjem stražnje klupe kapacitet tovarnog prostora raste na 1.315 litara.


Opremljenost

U pogledu standardne opreme Francuzi nikad ne škrtare, pa tako ni C5 nije izuzetak. Pogotovo kada se radi o SX paketu, kojim je bio opremljen testni automobil, inače drugom po redu na ljestvici.

Bogatu sigurnosnu opremu čini potpuni set zračnih jastuka, njih sedam, te danas uobičajeni elementi, kao što je primjerice ABS potpora. Darežljivost tu ne staje, jer ESP, tempomat s regulatorom brzine i senzori kiše i svjetala ne traže nadoplatu.

Odabirom SX paketa kupac dobiva dvozonski automatski klima uređaj, potpunu elektrifikaciju, te audio-sustav s kontrolama na stupu upravljača.

Usprkos bogatoj opremi C5 je moguće nadograditi brojnim stavkama s popisa dodatne opreme. Pored metalik boje i alu-naplataka, koje je posjedovao tesni automobil, naša preporuka je paket "automatik" (pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, el. preklopivi retrovizori,...) vrijedan 3.100 kn, te zakretni Xenon farovi (6.300 kn).

Motor i vozne osobine


Dvolitreni HDi motor s 16-ventilskom tehnologijom je novost na tržištu, a s obzirom na nedostatak V6 izvedbe u ponudi, predstavlja optimalan izbor. Maksimalnih 100/136 kW/KS pri 4.000 o/min i 320 Nm dostupnih na 2.000 o/min predstavljaju pravu mjeru. Od pomoći je "overboost" funkcija putem koje motor prihvaća kratkotrajna preopterećenja, a vozač na raspolaganju ima ukupno 340 Nm okretnog momenta.

Službeni tehnički podaci plijene pažnju. Ubrzanje do 100 km/h traje ispod 11 sekundi, a maksimalna brzina prelazi 200 km/h. Dio zasluga sigurno ide na račun šest-stupanjskog ručnog mjenjača, čiji prijenosni omjeri su dobro proračunati, a izmjena stupnjeva teče neočekivano glatko i dovoljno brzo. Pritom je potrošnja goriva vrlo skromna, proizvođač spominje potrošnju u rasponu od pet do osam litara, što nije daleko od one koju smo mi postigli. Prema našim mjerenjima, gotovo tonu i pol težak automobil troši manje od šest litara na otvorenoj cesti i do devet litara u gradu. Sliku zaokružuju podatak o prosječnoj potrošnji na testu, koji kaže da C5 u prosjeku traži 7,4 l/100 km.

Udobnost Citroenovih limuzina opremljenih "hidraulikom" ne treba posebno hvaliti, ona se već odavna uzima kao gotova stvar. Hydractive III ovjes pretrpio je lagane modifikacije koje su rezultirale još boljim svojstvima u pogledu udobnosti, ali i sigurnosti. U praksi to znači da automobil doslovno nečujno lebdi iznad neravnina konstantno se prilagođavajući uvjetima na cesti. Upliv u rad ovjesa dopušta se i vozaču, koji putem tipke regulira odignutost od tla, a time i tvrdoću ovjesa. Francuski "cruiser" je stoga idealni suputnik na duge staze u kojem se niti nakon višesatnih vožnji ne osjeća umor. 

Sportski stil vožnje nikako mu ne leži. Velika duljina vozila i mekoća podvozja sprečavaju brže prolaske zavoja, dok prelagani servo-upravljač pruža premalo povratnih informacija. Zato su vrlo osjetljive kočnice na visokom nivou, a nova generacija ESP suvereno drži zadanu putanju.

Na odličan komfor odlično se nadovezuje niska razina buke postignuta optimalnim prigušivanjem potencijalnih izvora buke, te ugradnjom bolje izolacije i laminatnih stakala iz više slojeva. Općenito gledano, dovoljno je zavaliti se iza upravljača, odabrati omiljenu radio-postaju i namjestiti tempomat na željenu brzinu. Sve ostalo za vas radi Citroen, od aktivacije svjetala i brisača, pa sve do vibracijskog upozorenja u slučaju nenamjernog prelaska linije (doplata 3.700 kn) i gubitka tlaka u pneumaticima (doplata 3.700 kn u kombinaciji alu-naplatcima).

Zaključak


Cijena Citroena C5 2.0 HDi SX je 194.900 kuna, što je pozamašna suma novaca. Može se proći i jeftinije, najjeftiniji dizelaš stoji dvadesetak tisuća kuna manje, dok su benzinci ekvivalentne snage jeftiniji petnaest tisuća.

Uzme li se obzir samo veličina vozila, motor i oprema stvari se izvrću naglavačke i C5 postaje pametan izbor. Radi se o jednom od automobila koji se svakim prijeđenim kilometrom uvlači pod kožu svojim kvalitetama, dok pokoju mušicu vješto prikriva.

C5 je bio i ostao svijetli primjer prostrane i sigurne limuzine čije glavne kvalitete ostaju udobnost, tehnološka inovativnost i izdašna opremljenost uz jedinu razliku da je sve to sada začinjeno elegantnim izgledom i višom razinom kvalitete.

>>Ostale fotografije možete pogledati ovdje

Važnija serijska oprema (razina X):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci i zračne zavjese

Zračni jastuk za koljeno vozača

ABS/EBD

ESP

Automatski klima uređaj

Progresivni servo upravljač

Audio sustav s kontrolama na upravljaču

Daljinsko centralno zaključavanje

Upravljač, podesiv po visini i dubini

Podešavanje sjedala vozača po visini

El. podizači prednjih stakala

El. podesivi i grijani vanjski retrovizori

Preklopivo i djeljivo stražnje sjedalo (60:40)

Prednja svijetla za maglu

Razina SX

Tempomat s regulatorom brzine

Senzor kiše i svjetala

El. podizači stražnjih stakala

Predoprema za telefon

Naslon za ruke sprijeda i straga

Dvozonski automatski klima uređaj

Dodatna oprema                         Cijena (kn)

Metalik boja

3.100

16" alu naplatci

2.700

Citroen C5 2.0 HDI SX

194.900

Cijena testiranog vozila

200.700

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Miljenko Nikolić

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.