NAJZNAČAJNIJI Citroenov novitet u godini koja se neće pamtiti po dobrom predstavlja svojevrsni odgovor na trenutno stanje na tržištu. Prilagodba uvjetima u kojima se traži što više za što manje novaca donosi novu francusku kreaciju koja iza dopadljivog lica nudi brojne kvalitete, a hrvatskim kupcima se već na startu nudi uz značajan popust.
Prvi potpuno novi model nastao u okviru velikog poslovnog zaokreta tvrtke dolazi kao jedan od najiščekivanijih modela u svojem segmentu. Već tradicionalna Citroenova kreativnost prvi ispit položila je s odličnim uspjehom - C3 Picasso je prepoznat kao originalan proizvod, vizualno nezamjenjiv s potencijalnim rivalima.
No, svima je jasno kako svježi izgled nije dovoljan za uspjeh, pa makar se radilo o modelu kojem je potpuno spontano već na tržišnom startu priskrbljen epitet lifestyle automobila. Kvalitete skrivene ispod lima pokušali smo pronaći unutar najskuplje izvedbe, ali i istovremeno imali priliku nakratko se družiti s još dvije verzije, snažnijom benzinskom i slabijom dizelskom. Ipak se ne propušta prilika da premijerno testiramo novi model na hrvatskom tržištu. Zvuči nerazumljivo, ali uskoro će biti jasnije.
Već je tijekom medijske prezentacije u čiju svrhu je automobil podignut na vrh zgrade u središtu Zagreba bilo jasno kako C3 Picasso privlači poglede. Doduše, isti efekt izazvat će i primjerice nedavno lansirana Kia Soul, no ovdje se ipak radi o automobilu koji usprkos novom licu i naličju u svakom detalju donosi prepoznatljiv potpis branda koji predstavlja.
Genetske modifikacije u autoindustriji su redovito dobrodošle, a Citroen je ovdje oduvijek bio majstor zanata. Tako C3 Picasso zadržava osnovu modela C3 i temelje 207-ice, koncepciju većeg C4 Picasso, dopadljivost Berlinga, profinjene detalje C5 i tako unedogled.
Smješten na pola puta između Berlinga i vremešne Xsare Picasso, novi model u duljinu mjeri 408 cm, širok je 173 i visok 162 cm. Kutijastu formu nitko neće osporiti, kao i očitu težnju da se tjeranjem kotača u same kutove vozila i vertikalnim rezanjem stražnjeg djela vozila nastojalo dobiti što veću kabinu. Posao je spretno odrađen, sa simpatičnim prednjim krajem i na svu sreću obiljem staklenih površina. Bolje opremljene izvedbe mogu računati i na trendi detalje poput crno lakiranih detalja odbojnika, kromiranih letvica i atraktivnih alu naplataka odlično pogođenog stila.
Kao što se i očekivalo kabina nudi puno prostora. Potpuni komfor sprijeda i straga dodatno je začinjen vrlo udobnim sjedalima "pune veličine", a tu su još i sitnice zbog kojih mnogi Citroen redovito stavljaju na prvo mjesto. Bilo da se radi o pretincima koje nalazimo svuda, u podnici, na armaturi i oblozi vrata, dodatnom retrovizoru, ili pak dvostrukoj podnici prtljažnika, C3 Picasso u startu osvaja nominaciju, ako ne i titulu praktičara godine.
Zanimljivo je i da su napuštena komplicirana rješenja poput kliznih vrata ili individualnih stražnjih sjedala, a pritom korisnik nije na gubitku. Gabaritna vrata široko se otvaraju, a stražnja sjedala se jednostavno sklapaju u podnicu. Jezikom brojeva putnicima je na raspolaganju kabina duljine 166 cm i širine ne manje od 140 cm, a tovarni prostor u krajnjem položaju kada se preklopi naslon sjedala suvozača mjeri čak 241 cm.
U ovakvom ozračju suvišno je govoriti o MPV-ovskoj standardnoj ponudi kao što je mogućnost uzdužnog pomicanja stražnjeg sjedala, regulacije naslona istog, i sl. Mi ćemo tek spomenuti da obiteljski nastrojeni kupci na raspolaganju imaju tzv. Paket Putovanje (2.100 kn) u okviru kojeg dolaze avio stolići s rasvjetom i još mnogo dodataka (pogledati tablicu).
Kvaliteta izrade kao i sam dizajn izvedbe interijera jasno ukazuju Citroenove težnje za usavršavanjem. Prednja armatura uređena je u prepoznatljivom stilu s centralno postavljenim info zaslonom u kombinaciji digitalnih pokazivača i signalnih lampica. Čitkost je zadovoljavajuća, kao i smještaj s obzirom na poziciju vozača.
U posljednjem Picassu nema upravljača s fiksnim središnjim dijelom, ali zato ima nekih novih izraza, prije svega u vidu dizajna otvora ventilacije i samog upravljača. Novi su i prekidači klimatizacije, dok su audio-sustav i polugice iza upravljača ostale srodne ostatku game.
U kratkom druženju s modelom u Exclusive razini C3 Picasso se pokazao u potpunom svjetlu. Središnji dio armature prevučen je crnom plastikom visokog sjaja u centru koje se nalaze kontrole automatske dvozonske klimatizacije. Osim ponekog dodatnog pretinca tu je i panoramski krov putem kojeg C3 nudi čak 4,52 "kvadrata" stakla. No, izuzmemo li previše crnila na armaturi, nitko neće ostati razočaran dizajnom.
Nema sumnje kako monovolumeni bez obzira na svoju veličinu redovito bolje prolaze u kombinaciji s dizelskim motorom. U ovom slučaju možete birati između dvije izvedbe snage provjerenog 1,6 HDI motora. Prednost smo dali snažnijoj izvedbi sa 109 KS i 240 Nm koja se ističe agilnim voznim osobinama i razumnom potrošnjom goriva, redovito nižom od 7 l/100 km.
Nažalost, za više užitka u vožnji valja pričekati do dolaska novog šest-stupanjskog mjenjača. Postojeći s pet stupnjeva prijenosa i ne baš uzornim značajkama je prema našem iskustvu ujedno i najslabija točka vozila.
Zato su kočnice vrlo agilne, a upravljač u potpunosti podređen udobnoj vožnji, baš kao i sami ovjes. Mekano podvozje pogoduje komforu, a voznim osobinama pruža osjetno više od svoje starije i veće braće. Ovdje recimo i kako ESP u kombinaciji jačeg dizelaša dolazi serijski. Pridodamo li svemu solidno odmjerenu ergonomiju i odličnu preglednost jasno je koliko je C3 ugodan suputnik, bilo u gradu ili na otvorenoj cesti.
Ista teza vrijedi i u slučaju slabijeg dizelaša, koji još k tomu troši manje, a istovremeno zadržava zadovoljavajuće brzinske prosjeke. Manjak snage osjeća se tek pri punom opterećenju kada se može računati na nešto značajniji pad performansi. S druge strane benzinci iako razvijeni u suradnji s BMW-om ovdje ne prolaze najbolje. 1.6 sa 120 KS zadovoljit će tek one smirenije, jer tjeranje u visoku turažu ovdje donosi puno buke, veliku potrošnju i tek neznatno bolje efekte od nominalno slabijih dizelaša.
Slikovito rečeno, "najmanji umjetnik" nastavlja upravo tamo do kud je došao novi C5. Naravno, uz preduvjet da se ipak radi o nekoj drugoj klasi, C3 Picasso kvalitetom izrade izbija u prvi plan Citroenove ponude.
Citroen C3 Picasso na hrvatsko tržište dolazi kroz nekoliko dana kada će startati akcijskim cijenama. Bazni model sa 1,4i/95 KS benzincem stoji 96.900 kn, dok je dizelska izvedba 17.000 kn skuplja.
Naša preporuka je obavezan odabir dizelskog motora i po mogućnosti Confort paketa opreme. Što se pak tiče testne izvedbe u pitanju je automobil koji cijenom od preko 150.000 kn neće naići na instantna odobravanja, ali će se zato vremenom iskazati kao jedan od najboljih u segmentu gdje ni konkurencija nije jeftinija.
Upravo tako, iako Citroen u ponudi gotovo da ima po jedan MPV za svaki dan u tjednu, dolazak C3 Picassa se čini kao pun pogodak. Izrađen po mjeri modernog čovjeka realnih prohtjeva, ovaj automobil zadovoljava u svakom pogledu, a napose u vidu funkcionalnosti.
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
Citroen C3 Picasso |
|
Važnija serijska oprema (razina Confort): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese | |
|
|
|
|
|
|
|
|
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
Metalik boja |
|
Paket Putovanje: |
|
|
|
|
|
Cijena testiranog vozila |
|
Cijena s popustom (-10.000 kn) | |
Cijena bazne izvedbe (1.4i/70 kW) | |