DA stvar bude zanimljivija, radi se o norveškoj kompaniji.
Mjesecima je visilo u zraku, posebno od posljednje velike nesreće u kojoj je brod Felicity Ace s više od 4000 novih automobila potonuo zbog požara koji je bilo nemoguće ugasiti. Pogađate, u pitanju su električni automobili i veliki problemi u gašenju požara na takvim vozilima. Vjerojatnost požara nije ništa veća nego na benzincu ili dizelašu, ali je gašenje požara kudikamo kompliciranije.
Upravo zato mnoge brodarske tvrtke razmišljaju o uvođenju zabrana prijevoza električnih vozila, bar dok se ne odrade potrebne modifikacije brodskih protupožarnih sustava. Prva brodarska kompanija koja je odlučila zabraniti prijevoz električnih automobila je Havila Kystruten, a dolazi iz Norveške, zemlje koja je svjetski rekorder s najvećim udjelom prodaje električnih automobila na tržištu novih vozila.
Pritom tu brodarska kompanija ne staje, pa zabrana vrijedi i za hibride te sva vozila pogonjena vodikom. Svima njima zabranjen je promet trajektima, i to na turističkoj liniji Kirkenes-Bergen.
Kao razlog su dali činjenicu da bi požar električnog automobila na brodu bio izuzetno opasan, posebno jer posada nije obučena ni opremljena za takve posebne akcije gašenja. Osim posebne opreme potrebne su daleko veće zalihe vode za gašenje požara. I dok se požar na benzincu ili dizelašu može ugasiti s manje od 4000 litara vode, za gašenje električnog automobila potrebno je preko 45.000 litara vode.
"Znamo koliko je prijevoz vozila važan za ljude duž obale i za putnike, no odluka se temelji na našoj sigurnosnoj procjeni. Zaključak analize rizika pokazuje da bi moguće požare kod vozila pokretanih fosilnim gorivima mogli riješiti sustavi i posada koju imamo na brodu", rekao je Bent Martini, direktor tvrtke i dodao: "Mogući požar na električnim, hibridnim ili automobilima na vodik zahtijevali bi vanjske napore spašavanja i mogao bi ugroziti ljude na brodu i sam brod."
Totalno suprotna situacija je kod brodarske tvrtke TT-Line, čiji brodovi plove Baltikom, a prijevoz električnih automobila popularizira ugradnjom punjača snage do 40 kW. Na svakom brodu postavlja do 32 wallbox punjača.