DOK njemački proizvođač hrabro korača prema budućnosti sa svojom novom platformom za električna vozila Neue Klasse, tvrtka ne zaboravlja na svoju bogatu povijest i snagu motora s unutarnjim izgaranjem.
U nedavnom razgovoru s voditeljem istraživanja i razvoja, dr. Joachimom Postom, otkriven je zanimljiv podatak koji pokazuje da su snažni benzinski motori i dalje iznimno traženi. Post je potvrdio da je prošla, 2024. godina, bila najbolja godina u povijesti tvrtke po prodaji V8 motora.
"Želimo kupcu dati najbolji automobil, a oni mogu odlučiti kakav pogonski sklop žele. Ne dobiti novi automobil samo ako odaberu električno vozilo, a stari automobil ako žele motor s unutarnjim izgaranjem. Svijet je drugačiji; prošle godine (2024.) imali smo najveću prodaju [premium] električnih vozila, a istovremeno i rekordno visoku prodaju osmerocilindričnih motora", izjavio je Post.
Ne čudi da su V8 motori od Bavaraca izuzetno popularni na američkom tržištu, gdje su dostupni kao opcija u modelima X5, X6, X7, Seriji 7 i Seriji 8. Standardno dolaze u najjačim izvedbama poput M5, M8, X5 M i X6 M. Uz to, novi M5 predstavio je i novi plug-in hibridni V8 pogonski sklop, koji se za sada pokazuje kao pun pogodak.
Iako je BMW najpoznatiji po svojim rednim šesterocilindričnim motorima, tvrtka je proizvodila luksuzne automobile s V8 motorima još 1950-ih i 1960-ih, da bi ih trajno vratila u ponudu početkom 1990-ih. Najnovija generacija, 4,4-litreni S68 s dvostrukim turbopunjačem, predstavljena je 2022. godine i ugrađuje se čak i u modele Land Rovera i Range Rovera. U kombinaciji s hibridnim sustavom, kao u modelu M5, BMW-ov V8 pruža kupcima snagu i karakter koji žele, istovremeno zadovoljavajući sve strože propise o emisijama.
Za razliku od mnogih proizvođača koji su najavili potpuni prelazak na električna vozila, BMW je zauzeo oprezniji pristup. Nastavili su ulagati u motore s unutarnjim izgaranjem paralelno s razvojem električnih vozila, a ta se strategija, sudeći po snažnoj prodaji i jednih i drugih, očito isplatila.