VEĆ smo naučili da crossoveri mogu biti vraški brzi, a ovako to izgleda kad se u priču ubaci Audi. Više od ovoga teško je zamisliti, a kamoli postići.
"Prvi put u 25 godina modela Audi RS na cestu stavljamo veliki SUV coupe s genima pravog sportskog automobila visokih performansi", kaže Oliver Hoffmann, upravni direktor tvrtke Audi Sport GmbH. "Sa svojim biturbo V8 benzinskim motorom, Audi RS Q8 je prestižna perjanica obitelji RS modela."
Najbrutalniji serijski Audi je ujedno i najglomazniji. Pokreće ga dobro znani 4.0 V8 biturbo, a ovdje daje 600 KS i 800 Nm. Dovoljno da 100 km/h uhvati za 3,8 sekundi, a na 200 km/h je nakon 13,7 sekundi. I pazite sad ovo, uz opcijski dinamički paket maksimalna brzina se podiže na 305 km/h.
Ovaj biturbo V8 u novom RS Q8 kombinira maksimalne performanse s visokom učinkovitosti. Njegov mild hibridni sustav (MHEV) bazira se na 48-voltnom glavnom električnom sustavu. Jezgra MHEV sustava čini remenom pokretani alternator-starter spojen s radilicom. Tijekom usporavanja i kočenja može obnoviti do 12 kW snage i električnu energiju spremiti u kompaktnu litij-ionsku bateriju, a pri krstarenju jednolikom brzinom (između 55 i 160 km/h) vozi do 40 sekundi na struju. Tu je i sustav deaktivacije cilindara, jedan zanimljiv sustav vođen prednjim senzorom. Naime, čim senzor vidi da se auto ispred vas pomaknuo, startat će motor, bez obzira na to što i dalje držite kočnicu.
Snaga se oslanja na quattro stalni pogon na sve kotače preko standardnog osam-stupanjskog tiptronic mjenjača. Ovaj potpuno mehanički središnji diferencijal tipično raspoređuje pogonsku snagu u odnosu 40:60 između prednje i stražnje osovine. Do 70% momenta može biti usmjereno na prednje kotače, a 85 posto na stražnje.
Standardan je i prilagodljiv sportski zračni ovjes s kontrolom tvrdoće i prilagodbom visine u rasponu do 90 mm. Opcijski se nudi elektromehanička aktivna stabilizacija naginjanja (EAWS) koja minimizira naginjanje karoserije tijekom brzih ulazaka u zavoje. RS Q8 standardno dolazi s 22-inčnim aluminijskim kotačima s 10 krakova i gumama dimenzija 295/40 - najvećima u serijskom Audiju. Opcija su broj veći, kao i RS keramičkih kočnica s promjerom od 440 milimetara sprijeda te straga od 370 milimetara.
Na dizajnerske posebnosti ne treba trošiti riječi. One su tu, izvana i iznutra, i odišu luksuzom i sportskom notom. Prvoklasna je i oprema, koja uključuje sve danas dostupne moderne tehnologije. Stoga prelazimo na jedinu bolnu stavku, ona koja će mnoge probuditi iz sna.
Poznata je i cijena. Prvi primjerci u njemačke salone stižu početkom sljedeće godine, a start je na 127.000 eura.