AUDI predstavio E SUV. Koncept zbunjujućeg imena i efektnog nastupa

Foto: Audi

AUDI je na sajmu automobila u Guangzhouu predstavio dva nova električna koncepta, potvrđujući svoju veliku ofenzivu na kineskom tržištu.

Godinu dana nakon lansiranja podbrenda AUDI, stvorenog u suradnji s kineskim partnerom SAIC-om, svjetla pozornice ugledao je AUDI E SUV koncept, najava serijskog modela koji stiže 2026. godine. Uz njega je debitirao i A6L e-tron, produžena verzija namijenjena isključivo kineskim kupcima.

Spreman za proizvodnju: AUDI E SUV koncept

Novi konceptni SUV djeluje gotovo spremno za serijsku proizvodnju, a dizajnerski se naslanja na ranije predstavljeni E5 Sportback. Prepoznatljivi elementi uključuju svjetla koja se protežu cijelom širinom vozila na prednjem i stražnjem kraju, čiste bočne površine s naglašenim blatobranima te kamere umjesto klasičnih retrovizora.

Automobil karakteriziraju i kratki prevjesi, kvake na vratima u ravnini s karoserijom te prepoznatljivi C-stupovi u obliku peraje. S dužinom od 5.057 mm i međuosovinskim razmakom od 3.060 mm, dimenzijama je gotovo identičan modelu Q7 s motorom s unutarnjim izgaranjem.

Impresivne performanse i doseg

Iako unutrašnjost nije otkrivena, očekuje se da će slijediti rješenja iz modela E5 Sportback, s dominantnim 27-inčnim 4K zaslonom koji se proteže većim dijelom armaturne ploče. Koncept također uključuje napredni sustav pomoći vozaču AUDI 360 Driving Assist, razvijen posebno za kineske prometne uvjete.

AUDI E SUV postavljen je na naprednu digitaliziranu platformu (ADP), razvijenu u suradnji sa SAIC-om. Za pogon su zadužena dva elektromotora ukupne snage 671 KS (500 kW) koji snagu prenose na sve kotače putem quattro sustava. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje otprilike pet sekundi.

Baterijski paket od 109 kWh radi na naponu od 800 volti i obećava doseg veći od 700 km prema kineskom CLTC ciklusu. Zahvaljujući tehnologiji brzog punjenja, samo 10 minuta na punjaču dovoljno je za dodatnih 320 km dosega.

Posebna verzija za Kinu: A6L e-tron

Uz veliki SUV, Audi je u Guangzhouu predstavio i A6L e-tron. Riječ je o verziji s produljenim međuosovinskim razmakom za 132 mm, prilagođenoj ukusu kineskih kupaca. Ovaj model donosi i suptilne dizajnerske izmjene, poput crne ukrasne trake koja povezuje prednja svjetla preko zatvorene maske.

Kabina je opremljena infotainment sustavom specifičnim za kinesko tržište te poboljšanim sustavima za pomoć u vožnji. A6L e-tron također koristi 800-voltnu arhitekturu, a baterija kapaciteta 107 kWh osigurava CLTC doseg od 770 km. Proizvodnja će se odvijati u tvornici u Changchunu, u sklopu zajedničkog ulaganja Audi-FAW.

Najveća modelska ofenziva u povijesti

Vodstvo Audija ovo širenje ponude opisuje kao dio sveobuhvatnog preustroja poslovanja u Kini. Izvršni direktor Gernot Döllner nazvao je to "najvećom inicijativom modela u povijesti naše tvrtke", dodavši kako je samo u drugoj polovici 2025. godine lansirano pet novih, lokalno proizvedenih modela.

Predsjednik Audija za Kinu, Johannes Roscheck, naglasio je dvostruku strategiju marke koja kombinira dva pogonska sklopa i dva partnera kako bi osigurala dugoročni rast. Prema njegovim riječima, "lokalna inovacija sada je dio našeg temelja", jer tvrtka nastoji uravnotežiti svoje nasljeđe u motorima s unutarnjim izgaranjem s ubrzanim prijelazom na elektrifikaciju.

Plan širenja marke u Kini nastavlja se i tijekom 2026. godine, kada se očekuje dolazak još nekoliko novih modela za kinesko tržište.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.