AUDI je na sajmu automobila u Guangzhouu predstavio dva nova električna koncepta, potvrđujući svoju veliku ofenzivu na kineskom tržištu.
Godinu dana nakon lansiranja podbrenda AUDI, stvorenog u suradnji s kineskim partnerom SAIC-om, svjetla pozornice ugledao je AUDI E SUV koncept, najava serijskog modela koji stiže 2026. godine. Uz njega je debitirao i A6L e-tron, produžena verzija namijenjena isključivo kineskim kupcima.
Novi konceptni SUV djeluje gotovo spremno za serijsku proizvodnju, a dizajnerski se naslanja na ranije predstavljeni E5 Sportback. Prepoznatljivi elementi uključuju svjetla koja se protežu cijelom širinom vozila na prednjem i stražnjem kraju, čiste bočne površine s naglašenim blatobranima te kamere umjesto klasičnih retrovizora.
Automobil karakteriziraju i kratki prevjesi, kvake na vratima u ravnini s karoserijom te prepoznatljivi C-stupovi u obliku peraje. S dužinom od 5.057 mm i međuosovinskim razmakom od 3.060 mm, dimenzijama je gotovo identičan modelu Q7 s motorom s unutarnjim izgaranjem.
Iako unutrašnjost nije otkrivena, očekuje se da će slijediti rješenja iz modela E5 Sportback, s dominantnim 27-inčnim 4K zaslonom koji se proteže većim dijelom armaturne ploče. Koncept također uključuje napredni sustav pomoći vozaču AUDI 360 Driving Assist, razvijen posebno za kineske prometne uvjete.
AUDI E SUV postavljen je na naprednu digitaliziranu platformu (ADP), razvijenu u suradnji sa SAIC-om. Za pogon su zadužena dva elektromotora ukupne snage 671 KS (500 kW) koji snagu prenose na sve kotače putem quattro sustava. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje otprilike pet sekundi.
Baterijski paket od 109 kWh radi na naponu od 800 volti i obećava doseg veći od 700 km prema kineskom CLTC ciklusu. Zahvaljujući tehnologiji brzog punjenja, samo 10 minuta na punjaču dovoljno je za dodatnih 320 km dosega.
Uz veliki SUV, Audi je u Guangzhouu predstavio i A6L e-tron. Riječ je o verziji s produljenim međuosovinskim razmakom za 132 mm, prilagođenoj ukusu kineskih kupaca. Ovaj model donosi i suptilne dizajnerske izmjene, poput crne ukrasne trake koja povezuje prednja svjetla preko zatvorene maske.
Kabina je opremljena infotainment sustavom specifičnim za kinesko tržište te poboljšanim sustavima za pomoć u vožnji. A6L e-tron također koristi 800-voltnu arhitekturu, a baterija kapaciteta 107 kWh osigurava CLTC doseg od 770 km. Proizvodnja će se odvijati u tvornici u Changchunu, u sklopu zajedničkog ulaganja Audi-FAW.
Vodstvo Audija ovo širenje ponude opisuje kao dio sveobuhvatnog preustroja poslovanja u Kini. Izvršni direktor Gernot Döllner nazvao je to "najvećom inicijativom modela u povijesti naše tvrtke", dodavši kako je samo u drugoj polovici 2025. godine lansirano pet novih, lokalno proizvedenih modela.
Predsjednik Audija za Kinu, Johannes Roscheck, naglasio je dvostruku strategiju marke koja kombinira dva pogonska sklopa i dva partnera kako bi osigurala dugoročni rast. Prema njegovim riječima, "lokalna inovacija sada je dio našeg temelja", jer tvrtka nastoji uravnotežiti svoje nasljeđe u motorima s unutarnjim izgaranjem s ubrzanim prijelazom na elektrifikaciju.
Plan širenja marke u Kini nastavlja se i tijekom 2026. godine, kada se očekuje dolazak još nekoliko novih modela za kinesko tržište.