Audi ide u radikalnom smjeru. Novi sportaš izlazi na cestu već tijekom 2027. godine

Foto: Audi

KONCEPTNI automobili uglavnom su rezervirani za sajmove i muzeje, no Audi je odlučio napraviti iznimku. Njihov zapanjujući Concept C ne samo da je funkcionalan, već je i registriran za cestovnu upotrebu, što je prava rijetkost u automobilskom svijetu. Kako bi dobio registarske pločice i zadovoljio zakonske propise, ovaj sportski kupe morao je biti opremljen pokazivačima smjera, brisačima vjetrobranskog stakla i trubom..

Većina koncepata jedva se može kretati vlastitom snagom, a i kada mogu, njihovi slabašni elektromotori služe tek za premještanje po pozornici. No, Audi Concept C puno je bliži stvarnom automobilu. Njegov električni motor smješten straga omogućuje mu postizanje brzine od oko 145 km/h (90 mph). Iako će proizvodna verzija koja stiže 2027. godine biti znatno brža, ovo je impresivna brzina za vozilo koje su mnogi smatrali tek statičnim izloškom na prošlogodišnjem IAA Mobility Showu.

Nova platforma i veza s Porscheom

Budući da je do premijere serijskog modela ostalo još nekoliko godina, Audi zasad ne otkriva sve tehničke detalje. Poznato je da jedan motor pokreće stražnje kotače, a Daniel Schuster, glasnogovornik za tehnički razvoj, potvrdio je novinarima kako se Concept C temelji na novorazvijenoj arhitekturi "koja će se dijeliti unutar [Volkswagen] Grupe". To vrlo vjerojatno znači da je ovaj elegantni kupe usko povezan s nadolazećim električnim modelima Porsche Boxster i Cayman. U pripremi je i snažnija varijanta s dva motora i Quattro pogonom.

S masom od 1.690 kilograma, koncept je otprilike težak kao i R8 V10 Spyder sa stražnjim pogonom. Baterija je smještena iza vozača, a ispred stražnje osovine, čime se oponaša raspored sa središnje smještenim motorom. Portal Autocar, koji je imao priliku kratko provozati automobil u talijanskim Dolomitima, saznao je od Audija da je za ovaj model razvijen potpuno novi ovjes, umjesto korištenja dijelova s modela TT ili R8.

Dizajn gotovo finalan

Dobra vijest za sve kojima se sviđa izgled koncepta jest da će većina viđenog stići u prodajne salone za nekoliko godina. Massimo Frascella, Audijev glavni kreativni direktor, potvrdio je da vanjski dizajn odražava "87 posto" konačnog proizvodnog izgleda. Novost za marku je da će električno sklopivi tvrdi krov biti jedina dostupna karoserijska izvedba, jer kupe s fiksnim krovom nije u planu.

Iako nove fotografije prikazuju Concept C uz prve generacije modela TT i R8, iz Audija naglašavaju da ovo neće biti njihovo oživljavanje. Zanimljivo, na snimanju su se pojavili i RS6 (C6) te legendarni trkaći automobil Auto Union Type C iz 1936. godine sa svojim 6,0-litrenim V-16 motorom s kompresorom.

Prodajna očekivanja

Izvršni direktor Audija, Gernot Döllner, očekuje godišnju prodaju u "vrlo niskom peteroznamenkastom" rasponu, ali je uvjeren da tvrtka i dalje može ostvariti profit. Dijeljenje troškova razvoja s električnim Porscheom 718 moglo bi pomoći VW Grupi u postizanju ekonomije razmjera, no službena potvrda o povezanosti ta dva automobila još se čeka.

Dok će se Boxster i Cayman vratiti svojim benzinskim motorima, Audijev novi sportski automobil bit će ponuđen isključivo kao električno vozilo. Mnogi smatraju da je to propuštena prilika.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.