ADAC objavio koliko je lani bilo zastoja na autocestama. "Stanje je katastrofa"

Foto: EPA

Njemački autoklub je objavio bilancu zastoja na njemačkim autocestama prošle godine. Ukratko, stanje je katastrofa.

Zvuči paradoksalno da je u Njemačkoj, u kojoj je ukupna duljina mreže autocesta oko 13.200 kilometara, njemački autoklub ADAC u 2024. izmjerio 859.000 kilometara zastoja - više nego 21 put oko čitave Zemljine kugle po ekvatoru. Ali, u državi gdje su nekad autoceste bile sinonim odličnog cestovnog prometa, to je danas žalosna činjenica i zbir 516.000 zastoja koliko ih je nastalo prošle godine. Ukupna dužina zastoja je čak nešto manja nego u 2023., ali je bilo dobrih 2000 zastoja više i ukupno su trajali duže - 448 tisuća sati, dakle preko 50 godina puzanja kroz zastoj.

Za profesionalne vozače je Njemačka postala zamka, svjedoči gazda obiteljske autoprijevozničke tvrtke iz Elsdorfa Sven Krahwinkel za postaju ARD. To ne samo da košta živaca njegove vozače nego košta i vlasnika: kamion koji stoji u zastoju ne zarađuje novac, a plaća vozača teče. Tvrdi da u inozemstvu nije ni izdaleka tako loše kao ovdje: i u Španjolskoj ili Francuskoj je njegova kalkulacija da će kamion prijeći oko 850 kilometara u jednom radnom danu, u Njemačkoj mora biti sretan ako uspije prijeći 500, prenosi Deutsche Welle.

Užas u Sjevernom Porajnju i Vestfaliji

Sjeverno Porajnje i Vestfalija (NRW) su po statistikama ADAC-a daleko najgori dio za vozače. Kroz ovu pokrajinu praktički mora proći ne samo domaći nego i transport s istoka na zapad Europe, sa sjevera na jug. Istovremeno, tu je samo 17% autocesta Njemačke koje se već zbog tako gustog prometa neprestano moraju obnavljati, tako da je upravo tu čitava trećina zastoja u ovoj zemlji - i dvije trećine radova na cesti.

"Naprimjer, oko Kölna možeš samo po noći ili kasno uvečer kako bi izbjegao najveće gužve. To moramo sve planirati jer su sve to i troškovi za nas", kaže Krahwinkel. Na ljestvici zastoja slijede Bavarska (17%) i Baden-Württemberg (9%). Ali, i kod ukupne dužine zastoja (31.5%) i vremena koje se stoji u zastoju (34.6%) su Sjeverno Porajnje i Vestfalija neupitni kraljevi užasa na njemačkim autocestama.

Više nema dobrih savjeta vozačima

Srušen je i rekord iz 2023.: tada je najduži zastoj bio dug "samo" pedesetak kilometara, prošle godine je bio jedan i preko 70 kilometara. Dobrog savjeta nema, pogotovo kad je doba odmora. Apsolutno najgore je uoči produženih vikenda, kao što je prošle godine bio petak pred Duhove 17. svibnja (2500 sati zastoja u oko 5200 kilometara), a inače su nešto malo gori dani obično srijeda i četvrtak, piše DW.

Njemački autoklub uporno ponavlja kako se mnogi zastoji, osobito oni zbog radova na cesti, mogu barem ublažiti boljim planiranjem i bržim radovima: na natječajima je redovito cijena glavni kriterij odabira, a ne koliko će radovi trajati. No, i ADAC glasno prosvjeduje zbog planova, prije svega njemačkih kršćanskih demokrata koji žele ukinuti Deutschlandticket, mjesečnu željezničku kartu za sav lokalni i regionalni promet.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.