Foto: Press
BENTLEYJEV ugled u automobilizmu sve se donedavno svodio na prastaru povijest.
Pitaj Boga kako su uopće "Bentleyjevi dječaci" (skupina bogatih Britanaca) izišli iz Londona u svojim divovskim modelima Blower krajem 20-ih, a kamoli se uspjeli odvesti do Le Mansa, 24 sata se utrkivali u tim istim automobilima, a potom se vratili kućama na večernje bančevanje.
Bentley je u La Sartheu ponovno pobijedio 2003. i tako prekinuo Audijevu dominaciju. No Continental GT3-R cestovni je pandan mnogo novijem natjecateljskom modelu. Trkaća inačica GT3 gotovo je odmah završila na pobjedničkom postolju na prvoj utrci na natjecanju Gulf 12 sati u Yas Marini prošlog prosinca, a ovog je ljeta Bentleyju izvojevala prvu pobjedu ikad u 84 godine na Silverstoneu u natjecanju utrka izdržljivosti Blancpain.
Fantastična oglašivačka prilika rezultirala je nedvojbeno najbrutalnijim Bentleyjem još od doba kad su vozači Birkin, Barnato i slični voskom zalizivali svoje brčine. Sad kad to znate, mislim da je vrijeme za malo usporednih činjenica.
Trkaći model GT3 opremljen je 4.0-litrenim V8 s dva turbopunjača koji razvija 608 KS koji se prenose na stražnje kotače, a obuzdavaju se Xtracovim izvrsnim šesterostupanjskim sekvencijskim mjenjačem ugrađenim poput transaxlea za što bolju raspodjelu mase. Također, taj model nema prednje pogonsko vratilo, a vrata su mase samo 7 kg, dok na cestovnoj inačici ona teže golemih 57 kg. Sve u svemu, trkaća inačica mase je 1295 kg. GT3-R je 100 kg lakši od cestovne inačice, no i dalje mu je sveukupna masa golemih 2195 kg. To je mnogo za trkaći cestovni automobil, čak i u sadašnje vrijeme, no činjenica je da je inačica R načinjena za nešto posve drugo.
"Kako bi bio istinski Bentley, GT3-R je morao biti najluksuzniji, trkaćom stazom nadahnut GT ikad i taj model pomiče granice naše zaštitne kombinacije luksuza i performansi na posve novu razinu", izjavio je predsjednik i glavni ravnatelj Bentleyja Wolfgang Dürheimer. No pomiče ih samo mrvicu. Motor je poznati 4.0-litreni V8 opremljen dvama tuniranim turbopunjačima koji sad razvijaju veći pretlak i povećavaju snagu na 580 KS i već od 1700 o/min. na kotače prenose 700 Nm momenta.
Da, to je pravi razarač cesta. Daleko je važnije što Continentalov osmerostupanjski ZF mjenjač sada ima kraći hod brzina, čime se dodatno osnažuje dojam kad se GT3-R katapultira od 0 do 100 km/h za 3,6 s i iznad ograničene najveće brzine od 273 km/h.
TopGear Hrvatska na kioscima od 19.11. i dalje za 15 kuna.