Škoda Rapid 1.2 TSI Ambition: Jednostavno korisna

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

ŠKODA ima novog aduta koji će vrlo vjerojatno ponoviti uspjeh prve generacije Octavije kao nositelj prodaje češkog branda. Brojni aduti kazuju kako su svi preduvjeti ispunjeni, a tržište spremno da prihvati još jedan praktični obiteljski model iz češke linije.

Škoda je jedan od rijetkih brandova kod kojih nema puno filozofiranja. Njeni modeli redovito nude puno za svoju cijenu, natprosječno su prostrani i time upotrebljivi, a istovremeno ih bije glas krajnje jednostavnosti. Da, Škoda opet ima lako čitljivo štivo, bestseler koji će posebno dobro prolaziti na ovim, popularno nazvanim, tržištima (zemljama) u razvoju.

Konkretno, opet se radi o klasično krojenoj limuzini, a koja se sada u ponudi  smješta između Fabije i Octavije. Valja ovdje reći kako će Octavia u svom novom izdanju otići stepenicu više, pa će, praktično rečeno, Rapid zasjesti na upražnjeno mjesto i, ako već ne zamijeniti aktualnu Octaviju, onda barem u potpunosti učiniti staru Tour verziju suvišnom. Isto govore i brojevi, Rapid je gabaritima u suglasju sa spomenutom Tour verzijom. Premda nešto kraći Rapid ima veći razmak između osovina (+24 mm), a pritom bilježi plus od nekoliko centimetara kada je u pitanju unutarnja širina kabine. Koji milimetar više može se naći i ako mjerimo visinu od površine sjedala do krova. Istina, Tour verzija Octavije ima veći prtljažnik, no Rapidovih 530 l i 1.048 mm korisne duljine zvuče odlično.

Dizajnerski se Rapid oslanja na najavni koncept Mission L iz 2011. g, ali u manjoj mjeri no što bi to željeli. Pitomog izgleda, s dozom audijevskog tehničkog štiha, Rapid na cesti djeluje sasvim solidno. Naravno, nema tu ničeg revolucionarnog, originalnost se svodi na prije spomenuta peta vrata kao zaštitni znak Škode. S druge strane, ne može se osporiti taj "njemački štih" i opći dojam kvalitete, upravo ono što potencijalni kupci jako vole, a najzagriženiji obožavatelji Wolfsburgovog branda redovito osporavaju. Osobni, da ne kažemo subjektivni dojam je kako je automobil pomalo nedorečen, bez nekog pamtljivog detalja. Htjeli ili ne moramo priznati da Octavia takva kakva je ima tu neku dozu nazovimo elegancije, a Yeti (i Roomster) razigranosti.

Pogled u unutrašnjost već u prvom kontaktu otkriva što to Škoda podrazumijeva pod motom "Simply Clever". Krajnje jednostavan dizajn u potpunosti zadovoljava ergonomske standarde čineći boravak za upravljačem vrlo ugodnim. Prednja armatura odlikuje se preglednošću s potpuno očekivanim rasporedom (i dizajnom) kontrola i mjernih instrumenata. Kvaliteta izrade je u skladu s visokim očekivanjima od proizvoda VW grupe, pa čak i uz činjenicu da je najvećim dijelom korištena tvrda, na mahove čak i gruba plastika.

Očekivano, uz ergonomiju visoke ocijene zaslužuje prostranost, kako na prednjim, tako i na stražnjim sjedalima. Više se jednostavno ne može tražiti, bar kad je u pitanju ovaj segment i cijena na razini klasičnog kompakta. Oprema je koncipirana u tri razine (Active, Ambition, Elegance), gdje druga razina zadovoljava većinu potencijalnih vlasnika donoseći između ostalog putno računalo, po visini podesiva prednja sjedala i brisač stražnjeg stakla.

Od pet dostupnih motora četiri su benzinska, i to u rasponu snage od 75 do 122 KS. Testni 1.2 TSI predstavlja sredinu ponude, a dostupan je u dvije izvedbe snage, sa 86 i 105 KS. Potonju smo i testirali, a za nju imamo samo riječi hvale. Turbo motor se odlikuje dovoljnom zalihom snage, a usuglašen s preciznim šest-stupanjskim ručnim mjenjačem pruža sasvim zadovoljavajuće performanse. Pritom je potrošnja goriva recesijski niska. Testni prosjek od 7,2 l/100 km je odličan rezultat za benzinom pogonjeno vozilo. Ubrzanje od 10,3 s do 100 km/h i 195 km/h su krajnje vrijednosti sa službenih dokumenata, dok praksa kaže da Rapidu snage ne nedostaje. Veći dio zasluga upisat ćemo na račun mase od 1.175 kg, što je osjetno manje od rivala sličnih gabarita.

Za razliku od motora i pripadne mu mehanike, podvozje ostavlja prostora manjim negodovanjima, bar kod onih sklonijih dinamičnijoj vožnji. Rapid ne koristi novu MQB platformu (VW Golf/Audi A3/Seat Leon), već je u pitanju prerađeno podvozje Fabije, što u prijevodu znači manje sofisticiran ovjes (polukruta stražnju osovinu). Zato su na razini zadatka odlične kočnice i korektno odmjeren servo upravljača. Udobnosti nećemo tražiti zamjerke, a isto vrijedi i kada je u pitanju preglednost.

>> Baza automobila: Škoda Rapid

Škoda Rapid starta cijenom od 95.754 kn za osnovnu izvedbu (1.2 Active), dok je testni model s osjetno uvjerljivijim motorom (1.2 TSI/105 KS) i bogatijom opremom krenuo od 113.557 kn čemu valja pridodati nekoliko doplata. Nema sumnje kako se radi o pošteno odmjerenoj cijeni i fer ponudi. Škoda Rapid je kvalitetan obiteljski automobil vanserijske prostranosti i provjerene njemačke mehanike. Minuse je naravno moguće naći kao i kod osjetno skupljih modela, a ovdje će ih najčešće moći naći estete i oni skloniji dinamičnijem stilu vožnje.

Škoda Rapid

Važnija serijska oprema (razina Ambition):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci

Dodatna oprema [kn]                           

2 dodatna zvučnika

Set tepiha u boji karoserije

Središnji naslon za laktove sprijeda

Zatamnjena stražnja stakla

Boja Candy bijela

Cijena testiranog vozila

Cijena bazne izvedbe (1.2 Active)

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.