Foto: M.N.
TESTIRALI smo najjeftiniji model u Mitsubishijevoj gami koji karakteristikama može ponuditi puno više od gradske klase kojoj nominalno pripada.
Iza imena Space Star krije se, prema riječima odgovornih u Mitsubishiju, tehnološki najnapredniji gradski model u povijesti japanskog branda koji je svojevremeno čak i na našim prometnicama imao kultni status. Bili su to redom jednostavni i nadasve pouzdani automobili pomalo neuglednog dizajna i odlično posložene mehanike. Oni dubljeg džepa imali su priliku osvjedočiti se u nepoderivost japanskih terenaca gdje je Pajero oduvijek bio dio odabranog društva, zajedno s Toyotom Land Cruiser i Nissan Patrolom.
No za popularnost na našim cestama najveći „krivci“ su Colt i Lancer, i to u bar nekoliko generacija. Tu dolazimo do Carisme i njene MPV izvedbe imena Space Star, koja se proizvodila sve do 2005. godine. Nepunih deset godina kasnije Space Star se vraća na scenu, ali u dva broja manjem pakiranju kao nasljednik Colta. Da stvar dodatno zakompliciramo, Colt i njegov limuzinski brat Lancer izvorno nose ime Mirage, koje se na Starom kontinentu iz lako dokučivih razloga ne može koristiti. No, kako god ga nazvali, novi Mirage-Colt-Space Star je ovdje kao predstavnik šeste generacije Mitsubishijevog minija.
Aerodinamika kao prioritet
Space Star svojim izgledom zasigurno nije izazvao oduševljenje, vjerojatno niti u krugu obožavatelja branda. Pomalo bezlična forma neke će prije asocirati na neke „hindu-japance“ (Micra, Alto), što i nije loše ako se želi igrati na sigurnu kartu u segmentu gdje dizajn nije presudan.
Mitsubishi je ipak svoj cilj tu ispunio oblikovavši skladno skrojenu „škatuljicu“ vrhunske aerodinamike. Detalji poput prednjih deflektora, optimiziranih usisa maske hladnjaka, tzv. „Kammback“ krovnog spojlera i vertikalno rezanih stražnjih odbojnika doprinijeli su odličnom rezultatu. S koeficijentom otpora zraka od 0,27 ovaj je model u samom vrhu, pa ne čudi što u kombinaciji smanjene mase i napredne mehanike nudi rekordno nisku potrošnju.
Space Star je osjetno manji od B segmenta. Duljina mu je tek 3.710 mm, širok je 1.665 mm i visok 1.490 mm, uz 2.450 mm međuosovinskog razmaka.
Vanserijska prostranost
Jednako nenametljiv je interijer. Klasično skrojena kabina nudi obilje prostora, posebno na prednjim sjedalima u predjelu ramena, pa se stječe dojam da se radi o klasu većem vozilu. Mjesta ima i straga, što se ne može reći i za prtljažnik tek prosječnih dimenzija (235 l) i nešto višeg utovarnog ruba. Stvar spašava preklopiv naslon stražnje klupe u omjeru 60:40.
I dok se na nemaštovit dizajn interijera zasigurno može odaslati nekoliko otrovnih strelica, na kvalitetu materijala nema prigovora. Solidnost armature vidljiva je na prvu, kao i solidno odmjerena vozačka ergonomija.
Ploča s instrumentima jasno otkriva eko-predznak. Osim klasičnih pokazivača tu su još signalne LED-ice za ocjenjivanje stupnja štedljivosti u vožnji, te upozorenja za aktivaciju AS&G sustava. Naravno, putnim računalom se upravlja poslovično nespretno, a izostaje i mogućnost podešavanja kola upravljača po dubini.
Agilan i štedljiv
Ispod poklopca se nalazi 1,2-trocilindrični MIVEC benzinac uparen sa pet-stupanjskim ručnim mjenjačem solidnih karakteristika. Maksimalnu snagu od 59 kW/80 KS razvija pri 6.000 o/min uz 106 Nm okretnog momenta dostupnog pri 4.000 o/min.
Usprkos izraženoj agilnosti i vrlo solidnim performansama najveća vrijednost ovog sklopa je rekordno niska potrošnja goriva. Ovako motorizirani Space Star ubrza do 100 km/h za 11,7 sekundi uz maksimalnu brzinu od 180 km/h, a prosječno troši svega 4,1 l/100 km.
U praksi to znači da je Space Star vrlo sposoban automobilčić s kojim ćete doista uživati u vožnji gradom. Problem ne predstavlja niti parkiranje, kako zbog skromnih vanjskih gabarita i uzorne preglednosti, tako i zbog vrlo malog radijusa okretanja (4,6 m). S tek 770 kg mase (bez vozača) radi se o vrlo agilnom prometalu kojem niti otvorena cesta nije prepreka. Pritom praksa pokazuje kako potrošnja teško može prijeći 6 l/100 km, čak i u punom opterećenju.
Nažalost na razini zadatka nije prateća mehanika. To posebno vrijedi za podvozje, dosta nerafiniranog odziva, ali još uvijek predvidivog ponašanja. Manjkavoj udobnosti pridružit će se pomalo bezosjećajan upravljač kao jasan pokazatelj kako ovo nije trkač već auto za svaki dan.
Top oprema i fer cijena
S obzirom da trenutnu ponudu čini samo jedna razina opreme jasno je kako se radi o opremom (pre)natrpanom modelu. Cjelokupna sigurnosna logistika je uključena, kao i elektrifikacija. Ne treba doplatiti niti za automatski klima uređaj, audio sustav, senzore svjetala i kiše, pa čak ni 15-inčne alu naplatke u kombinaciji sa TPMS sustavom nadzora tlaka u gumama. Gotovo sve je uključeno, pa na popisu doplata ostaju tek tri stavke, i to: metalik boja (3.000 kn), Bluetooth sustav (1.250 kn) i središnji naslon za ruke sprijeda (1.250 kn).
Trenutna ponuda ovog modela svedena je na jedan model, 1.2 Invite Plus AS&G, i to po dodatno sniženoj cijeni od 77.900 kn. Ponudu zaokružuje tvorničko jamstvo od pet godina.
Mitsubishi Space Star svakako spada u red automobila za preporuku, posebno ako tražite gradski automobil poveće prostranosti. Uz rečeno kao najveće prednosti valja istaći izrazito nisku potrošnju goriva, jednostavnost korištenja i vrhunsku opremljenost.
*Automobil na test ustupila Gašparić grupa