BP je javio da će jedan brod početi dizati uređaj, koji je sada priključen na podvodnu opremu, iz mora. Procedura bi mogla početi već ovog vikenda, ako to vremenske prilike dozvole.
Istražiteljski timovi vlade i BP-a, kako i inženjeri i službenici američkog ministarstva pravosuđa pomno će pratiti cijelu operaciju, jer bi neispravni ventil mogao sadržavati bitne forenzičke dokaze o tome što je uzrokovalo katastrofu na naftnoj platformi Deepwater Horizon 20. travnja.
U tijeku jučerašnje večeri, BP je maknuo kupolu koja već dva mjeseca zadržava naftu, što je bio ključni korak u konačnom zatvaranju izvora Macondo.
Sve gotovo do sredine rujna?
Nakon što se protuerupcijski ventil skloni s izvora, BP namjerava instalirati novi ventil na njegovo mjesto. Ako testiranja prođu dobro, BP će nastaviti bušiti pomoćni izvor kojim će u sam rezervoar usipati isplaku i cement, što bi trebalo konačno okončati katastrofu.
"Ovisno o vremenskim uvjetima, trenutna procjena je da bi sredinom rujna pomoćni izvor mogao doći do rezervoara", naveo je BP u izjavi.
BP je danas objavio da je katastrofa dosad već koštala osam milijardi dolara. Ta brojka uključuje napore za zatvaranjem, bušenje pomoćnog izvora, subvencije saveznim državama u Zaljevu, te savezne troškove. Iako trenutno iz izvora ne curi nafta, na sanaciji štete radi 29.000 ljudi, 3.200 brodova i 63 zrakoplova.