Hajdaš Dončić o Hrvatskim željeznicama: Natječaj za prugu Dugo Selo-Križevci kreće 15. listopada

Foto: Hina

NAKON više od godinu dana restrukturiranja, Hrvatske željeznice zadnji su put svoj dan proslavile kao megapoduzeće. Željeznički promet okreće se investicijama koje trebaju donijeti bolje vlakove i pruge, brži prijevoz i moderniju prodaju karata, najavio je resorni ministar s čelnicima HŽ-a.

"Prošle godine moj key word bio je hospicij, ako se sjećate. Danas ću početi s ovim, jednom riječju ga zovu karmine. Prije godinu dana bilo je pet poduzeća. Dakle, bio je Holding, Vuča, Cargo, Putnički i HŽ Infrastruktura. Danas su to tri poduzeća koja su brojčano smanjila troškove poslovanja", sažeo je resorni ministar Siniša Hajdaš Dončić rezultat izdvajanja HŽ Carga, Putničkog prijevoza i Infrastrukture i pripremu željeznica za predstojeću liberalizaciju tržišta.

Ministar ističe da su brzi rezovi u spomenutim tvrtkama uglavnom završeni, no Cargo ipak čekaju novi u dogovoru s rumunjskim investitorom. Predsjednik uprave Ivan Lešković tvrdi oni su nužni.

"Oni nažalost uključenje smanjenje još jednog dijela radnika da bismo mogli biti konkurentni s drugim prijevozničkim kompanijama u Europi", ističe Lešković.

Zaposlili inženjere

Dodatnih 1.300 ljudi otišlo je iz Infrastrukture, no istodobno tvrtka ima 70-ak novozaposlenih, uglavnom inženjera raznih profila.

"Da, zapošljava. To je pozitivno, to je normalno. Oni se prilagođavaju, pripremaju se", prokomentirao je ministar.

Kako bi tvrtke što spremnije dočekale dolazak konkurencije, Hajdaš Dončić najavljuje izdvajanje svih neosnovnih djelatnosti. Obnova postojećih i gradnja novih pruga osim vlastitih kreće i EU sredstvima. Za desetak dana bit će raspisan 220 milijuna eura 'težak' natječaj za onu Dugo Selo-Križevci na dijelu eurokoridora. Još dvije milijarde kuna bit će uloženo u HŽ Infrastrukturu. Siguran dotok novca od nove godine bit će i zahvaljujući preusmjeravanju 0,60 kn dosadašnje naknade za HAC. Za godinu dana, pak, trebao bi krenuti i prvi od 44 nova vlaka čiju je izradu dobio Končar s Gredeljem i partnerima. A nakon velikog remonta, prugama bi se trebali voziti brže.


"Brzina koja je bila ograničena vratit će se na normalnu, projektiranu. Primjerice, smiješna brzina 30 km/h ulaska u Zagreb iz Klare bit će 90 km/h. Turopolje - Velika Gorica ponovo će biti 160 km/h. Znači, na sve strane se radi", poručuje direktor Infrastrukture Darko Peričić.

U bržim vlakovima ubrzat će se i prodaja karata.

"Kondukteri će dobiti moderne mobilne uređaje, gdje će moći poništiti internetsku kartu, a kupnja će osim gotovine biti moguća i karticama", najavio je direktor Putničkog prijevoza Dražen Ratković.

Sudeći prema svemu navedenome, čini se da je pred hrvatskim željeznicama napokon svjetlija budućnost.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.