"Danas Vlada prodaje Poštansku banku i Croatia osiguranje, sutra to namjeravaju učiniti s cestama, a prekosutra će na red doći vode i šume"

Foto: Boris Kovačev, Bruno Konjević/Cropix

NEZAVISNI cestarski sindikat protivi se davanju autocesta u koncesiju i najavljuje prikupljanje potpisa za referendum. Prosvjedom na Markovom trgu ponovo su upozorili Vladu na štetnost odluke o davanju autocesta u koncesiju

Dok se održavala sjednica Vlade, ispred Banskih dvora se prosvjedovalo. Sindikat Inaš traži spas nacionalne naftne kompanije, a cestarski sindikat se protivi davanju autocesta u koncesiju, zbog čega u listopadu organiziraju prikupljanje potpisa za referendum.

"Danas se na Markovu trgu prodaje Poštanska banka i Croatia osiguranje, sutra to namjeravaju učiniti s cestama, a prekosutra će na red doći vode, šume i što sve ne da bi se pokrio državni proračun", kaže šef sindikata Mijat Stanić.

Prikupljanje potpisa za referendum u listopadu

Za listopad najavljuju i prikupljanje potpisa za referendum, a Stanić vjeruje kako će ih prikupiti dovoljan broj.

"Smatrate li da je prodaja državne imovine put k izlasku iz krize", pitanje je koje će sindikati postaviti građanima na referendumu kojeg planiraju organizirati u listopadu.

"Mi smo uvjereni da ćemo prikupiti i daleko više potpisa nego je potrebno da bi se održao referendum jer i ankete su pokazale da je više od 60 posto građana protiv koncesije autocesta", kaže Stanić.

"Zašto nisu pitali i hrvatske građane koji su vlasnici autocesta, Croatia osiguranja i Hrvatske poštanske banke žele li oni da te firme idu u prodaju?"

"Cestarskom sindikatu priključili su se i ostali veći sindikati, a bude li potrebe zbog akcije prikupljanja potpisa otvarat će čak i godišnje odmore", rekao je predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata Mijat Stanić.

On tvrdi da je današnji prosvjed bio samo u formi upozorenja jer su svjesni da većim prosvjedima Vladu neće natjerati da odustanu od rasprodaje državne imovine.

"Zašto nisu pitali i hrvatske građane koji su vlasnici autocesta, Croatia osiguranja i Hrvatske poštanske banke žele li oni da te firme idu u prodaju?", pitaju se sindikati koji smatraju da je Vlada uzalud potrošila 50 milijuna kuna državnog novca za pripremu koncesije.


Sindikati poručuju da postoje i drugi načini rješavanja problema kao što su reprogram duga, prodaja dionica ili obveznica.

Pred Banske dvore došli su i radnici Ine predvođeni sindikatima, koji dolaze upozoriti javnost na stanje u najvećoj hrvatskoj kompaniji i činjenicu da je ona postala samo MOL-ova podružnica.

Milanović o monetizaciji autocesta: Može biti samo bolje nego do sad. Godinama se vozite po cestama koje nisu u sustavu Hrvatskih autocesta, jel' ima problema? Nema. Jel' idealno. Nije?

Premijer Zoran Milanović se odmah na početku današnje sjednice Vlade osvrnuo na monetizaciju autocesta i prosvjed koji organiziraju cestovni sindikati.

"Hrvatski građani će se po njima voziti, u najgorem slučaju, po istim uvjetima kao do sada. Organiziraju se prosvjedi. To rade interesne grupe, razumijem to, shvaćam to. Mi radimo u javnom interesu, ne tisuću ili dvije tisuće ljudi, nego četiri i pol milijuna ljudi. Mi ćemo probati sklopiti ugovor pod najboljim uvjetima. Neće poskupiti u sred sezone 100 posto. Može biti samo bolje nego do sad. I još jedna važna stvar, moguće je da dionici budu i hrvatski mirovinski fondovi, to su naši fondovi. Oni se sigurno neće grlom u jagode zaletjeti, to je potpuno moguća varijanta. Mogu biti svjetski fondovi, mogu biti naši. Ne nasjedajte na priče da država nešto rasprodaje, da se država može jeftino zadužiti, ne može i neće. Neće se voljom koncesionara manipulirati cijenama, to je nemoguće. Godinama se vozite po cestama koje nisu u sustavu Hrvatskih autocesta, jel' ima problema? Nema. Jel' idealno. Nije?", poručio je Milanović.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.