Može li koža biološki biti 20 godina mlađa od nas? Znanost kaže - da

Foto: Shutterstock

Sadržaj nastao u suradnji s: L'Oréal Adria

MOŽE LI koža biti biološki 20 godina mlađa nego vaša dob u dokumentima? Znanstvenici sve ozbiljnije tvrde da može.

Kako djeluje, u bliskoj budućnosti skincare više neće biti samo bočica kreme, već i aplikacija na mobitelu uz AI koji će vam ukazivati na potencijalne probleme vaše kože. Nadzirat će se njezino stanje, ali i u poveznici s vašom prehranom, snom ili stresom.

Odgovor iza ovog personaliziranog pristupa krije se u novoj znanstvenoj paradigmi koja dolazi iz laboratorija velikih beauty-tech kompanija, a on se temelji na ideji dugovječnosti (eng. longevity). U ovom konceptu koža nije samo estetski pokazatelj starosti, već prije svega kompleksan biološki organ čije se stanje mjeri kroz specifične biomarkere, a dio je većeg “sustava” u čovjeku.

U praksi, to znači da se koža prestaje promatrati samo kroz bore ili koliko je elastična. Biomarkeri mogu uključivati razinu kolagena, aktivnost stanica koje obnavljaju kožu pa sve do prisutnosti upalnih molekula. Drugim riječima, mogu otkriti kako koža funkcionira ispod površine i ne ukazuju više na to koliko godina imamo, nego kako ih naša koža “osjeća”.

No, nije riječ samo o znanstvenom pristupu, nego i o potpunoj promjeni industrije ljepote.

Foto: Shutterstock

“Dugovječnost kože nije više futuristički koncept, već nova realnost koja mijenja način na koji govorimo o njezi”, potvrdila nam je Magdalena Stoytcheva, generalna direktorica L'Oréal Dermatological Beauty divizije za Adria-Balkan regiju.

Prema riječima Stoytcheve, pojam kao što je anti-age postupno odlazi u prošlost jer se diskurs oko toga kako starimo i razumijemo te procese mijenja. Fokus prestaje biti brisanje bora, a postaje sve bitnije kako produljiti funkcionalnost kože, tako da npr., u 60-ima obavlja ulogu kao desetljećima ranije.  

Prema predviđanjima UN-a i Svjetske zdravstvene organizacije, do 2040. godine više od 20 posto svjetske populacije imat će više od 60 godina. S promjenom demografske slike, nametnulo se i ključno pitanje - hoćemo li uskoro moći mjeriti biološku starost kože, produljiti njezin vijek i predvidjeti važne promjene?

Na fotografiji: Magdalena Stoytcheva
Foto:  L'Oréal Groupe

O tom kontekstu, sve više stručnjaka zagovara širi, integrativni pristup koji potpisuje dugovječnost. O njemu se govorilo u Parizu ovog lipnja, na panelu The Beauty of Longevity, u sklopu sajma Viva Technology.

“Danas prečesto liječimo samo ‘organ po organ’ i čekamo bolest, umjesto da gledamo čovjeka kao cjelinu”, rekao je panelist i kirurg David Luu, upirući pozornost na to da su nekad liječnici znali cijelu pozadinu o pacijentu, dolazili su mu u dom, pratili sve funkcije. A onda su doktori postali specijalizirani na pojedinosti i zaboravili gledati 'širu sliku'". Upravo ovdje leži ta promjena u odnosu i prema koži, ukazao je Luu.

Što znači imati kožu koja stari “zdravije”?

Koža, pokazalo se, ne stari samo zbog bioloških godina, već zbog složenih unutarnjih i vanjskih čimbenika. Stoga dugovječnost kao koncept prije svega znači prepoznati te procese i odgovoriti na njih prije nego ostave trag.

"U praksi, to se prevodi u rutinu koja koristi aktivne sastojke prilagođene stanju i potrebama kože, boreći se protiv faktora poput oksidativnog stresa, upalnih procesa i narušene kožne barijere, čime koža ostaje vitalna i otporna u svakoj dobi", kaže Stoytcheva. 

Konkretno, štetni vanjski utjecaji, poput UV zraka i zagađenja, izazivaju oksidativni stres i mikroupale, tj. skrivene procese koji s vremenom ubrzavaju starenje kože i smanjuju proizvodnju kolagena.

Ipak, iza koncepta dugovječnosti stoje godine istraživanja i suradnja znanosti i industrije ljepote. L’Oréal, već neko vrijeme radi na takvom okviru pod nazivom Longevity Integrative Science™, a on se temelji na 15 godina istraživanja i više od 40 znanstvenih radova. Cilj je, prije svega, razumjeti kožu kroz što više sfera.

Wheel of Longevity for Beauty
Foto: L'Oréal Groupe

Jedan od rezultata tog rada je tzv. Wheel of Longevity for Beauty, alat koji mapira devet ključnih obilježja starenja kože i pomaže identificirati konkretne biološke procese koje treba podržati, a ne simptome koje treba prekriti. Koriste ga istraživački timovi kako bi mogli još bolje formulirati proizvode koji utječu na te promjene, a ne samo na znakove starenja.

Tehnološki najnapredniji iskorak iz L’Oreala predstavlja Longevity AI Cloud™, računalni sustav koji koristi umjetnu inteligenciju kako bi analizirao kompleksne podatke o koži i pomogao u razvoju učinkovitijih, personaliziranih dermokozmetičkih rješenja. On analizira čak 267 biomarkera kože te iza svega otkriva složene mehanizme koji upiru u potencijalne promjene, iako oku nevidljive. 

Na temelju ovog kompleksnog razumijevanja koji se bazira na računalnoj biologiji, L’Oreal odgovara tržištu tako što lansira dijagnostičke uređaje i nove formule (poput seruma Dercos Aminexil Regen Booster, koji sprječava ispadanje i potiče rast kose).

Izgleda da u skorijoj budućnosti, njega kože možda neće izgledati kao bočica kreme, već možda kao pametna aplikacija, a možda i gadget ili digitalna platforma. Ona bi mogla nadzirati stanje kože, prehranu i san, konkretno sve što daje personaliziran pristup. Riječ je o, kako Magdalena Stoytcheva tvrdi, o integriranoj znanosti.

Ilustracija: Shutterstock

"Umjesto da govorimo samo o kremama, sve više ćemo se oslanjati na interaktivne platforme koje kombiniraju dijagnostičke alate s personaliziranim preporukama, ne samo za njegu kože, već i za prehranu, suplementaciju, fizičku aktivnost i stil života", dodaje Stoytcheva.

Budućnost je inteligentna, ali i personalizirana

Na razini proizvoda, posljednjih je godina došlo do nekoliko važnih pomaka u tom smjeru. Brend La Roche-Posay lansirao je UVMUNE 400, zaštitu od sunca koja koristi jedan od najnaprednijih UV filtera razvijen u zadnjih 30 godina, Mexoryl 400, koji je poznat po dome da sprječava duge UVA zrake koje uzrokuju dubinska oštećenja stanica. Vichy je pak razvio Co-Bonding tehnologiju, koja šalje signal koži da aktivira vlastite mehanizme obnove i potiče proizvodnju kolagena.

"Svaka od ovih inovacija, iako potječe iz različitih brendova kompanije, dio je naše jedinstvene strategije dugovječnosti kože. One zajedno svjedoče o tome kako L'Oréal Grupa ne samo da ‘popravlja’ kožu, već joj pomaže da iskoristi svoj puni potencijal i ostane vitalna mnogo dulje", objašnjava Magdalena Stoytcheva, generalna direktorica L'Oréal Dermatological Beauty divizije za Adria-Balkan regiju.

U svijetu koji stari, dugovječnost kože, izgleda, postaje ponajviše i pitanje zdravlja, a ne estetike, kako se dosad većinski smatralo. Stoga, ako možemo produžiti život, zašto ne bismo produžili vijek kože? 

Sponzorirani sadržaj donose Index i L'Oréal Adria u skladu s najvišim profesionalnim standardima.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.