Skandalozno Facebookovo istraživanje izazvalo val kritika

Foto: Shutterstock

FACEBOOK se našao na udaru kritika zbog eksperimenta koji su proveli na gotovo 700 tisuća korisnika, a cilj je bio provjeriti mogu li promjena na News Feedu utjecati na emocije korisnika.

Eksperiment je proveden u suradnji s dva američka sveučilišta u siječnju 2012. kada je otkriveno da emocije drugih na News Feedu utječu na vaše raspoloženje. Primjerice, manje pozitivnih postova rezultiralo je s manje pozitivnih postova ispitanika, ili obrnuto. To je uključivalo manipulaciju News Feedom, a modificirani su "zidovi" 689,003 korisnika ove društvene mreže.

Rezultati istraživanja objavljeni su u PNAS-u (Proceedings of the National Academy of Sciences), međutim, pojavio se jedan problem, nitko o ovom eksperimentu nije informirao sudionike što je mnoge natjeralo da kritiziraju način na koji se eksperiment provodio.

Zakonski gledano, Facebook ima dopuštenje raditi ovakve stvari jer čim ste se otvorili profil dali ste dopuštenje da se vaši podaci koriste u analizama, testiranju i istraživanju.

Međutim, nitko ne kritizira istraživanje već manipulaciju podacima bez prethodnog pristanka korisnika čijim se News Feedovima očito može manipulirati bez njihova znanja. Brojni odvjetnici, aktivisti i političari smatraju eksperiment "skandaloznim" i pitaju se bi li se ovakva manipulacija mogla koristiti i u političke i druge svrhe.

Clay Johnson, koji je vodio online kampanju Baracka Obame 2008. na Twitteru, zapitao se bi li CIA mogla potaknuti revoluciju u Sudanu na način da se putem Facebooka potiče nezadovoljstvo.

Iz Facebooka pak poručuju da su studiju proveli s ciljem poboljšanja svojih usluga.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.