Volkswagen je umirovio Touareg. Isprobali smo njegovog nasljednika

Foto: Index Auto

POTPUNO novi model u ponudi marke iz Wolfsburga preuzima ulogu nekadašnjeg Tiguana Allspacea i pozicionira se kao zamjena za Touareg koji odlazi s tržišta. Duljinom od 479 centimetara, Tayron ulazi u gornji SUV razred, nudeći obilje prostora, napredne pogone i razinu udobnosti koja ga čini potencijalno najuravnoteženijim Volkswagenovim SUV-om.

Na prvi pogled, Tayron izgleda poput prirodne evolucije Volkswagenova SUV dizajna – mišićav, ali elegantan. R-Line Plus izvedba donosi izražene pragove, sportske odbojnike i osvijetljene VW logotipe. Svjetlosne trake koje povezuju LED svjetla sprijeda i straga jasno pokazuju da je riječ o najnovijoj generaciji Volkswagena, a testni model dodatno krase York naplatci od 20 cola.

Premium nastup

Unutrašnjost je dizajnom poznata iz Tiguana, ali osjetno prostranija. Sve je izvedeno u prepoznatljivom Volkswagenovom stilu, precizno i ergonomski promišljeno. Zvučna izolacija je prvoklasna, a digitalni kokpit s 10,25-inčnim zaslonom i središnji zaslon od 15" čine kabinu modernom. Infotainment sustav MIB4 radi brže nego u prethodnim generacijama, a središnji rotacijski gumb praktičan je za upravljanje različitim funkcijama.

Prednja Ergo Active Plus sjedala s funkcijama grijanja, hlađenja i masaže iznimno su udobna. Drugi red nudi obilje prostora, a klizna klupa omogućuje prilagodbu. Tayron može biti i u verziji sa sedam sjedala, a dodatna treći red namijenjen je prvenstveno djeci.

Tayron plug-in hibrid ima nešto manji prtljažnik od benzinskih i dizelskih verzija, no i dalje nudi vrlo izdašnih 705 litara, a s preklopljenim drugim redom sjedala do 1915 litara korisnog prostora. 

Plug-in hibridni talent

Testirani Tayron 1.5 eHybrid kombinira benzinski motor i elektromotor ukupne snage 204 KS te automatski DSG mjenjač sa šest stupnjeva. Ubrzanje do 100 km/h traje 8,6 sekundi, a prijelazi između električnog i hibridnog rada gotovo su neprimjetni.

Najveća prednost ovog pogona je velika baterija neto kapaciteta od 19,7 kWh koja omogućuje impresivan električni doseg. U praksi, Tayron eHybrid prelazi oko 80 kilometara u kombiniranoj vožnji s punom baterijom, do 110 kilometara u gradu. Mi smo uspjeli odraditi 102 km...

Kad se baterija isprazni, prosječna potrošnja benzina iznosi 6,1 l/100 km, s vrijednostima od 5–5,5 l/100 km u gradu i na otvorenoj cesti. Na autocesti troši 7–7,5 litara, dok je na eko krugu s praznom baterijom zabilježen izvanredan rezultat od 3,9 l/100 km.

Udobnost na razini većeg Touarega

Ovjes s adaptivnim amortizerima nudi širok raspon postavki. U Comfort modu Tayron glatko upija neravnine, dok u Dynamic modu postaje čvršći i precizniji. Na zavojitim cestama ostavlja dojam mnogo lakšeg automobila, a u gradskim uvjetima impresionira mirnoćom i tihim radom.

Uz cijenu od 62.628,59 eura, testirani Tayron 1.5 eHybrid DSG R-Line Plus nije jeftin, ali nudi kvalitetu vožnje, zvučnu izolaciju i prostranost kabine iznad prosjeka klase. Ovo je automobil koji bi mnogima mogao zamijeniti Touareg, ali uz manju masu, niže troškove i uglađeniji karakter. Dobro je da ipak sve počinje s ipak nešto pristupačnijih 45.616 eura u Life paketu za omiljeni 2.0 TDI od 150 KS i DSG mjenjač. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.