DRUGA generacija popularnog Jeepa Renegade trebala bi stići na tržište u sljedeće dvije godine, a najkasnije do 2027. godine. Novi model zadržat će slične dimenzije kao i prethodnik, pozicionirajući se u ponudi između manjeg Avengera i većeg Compassa, a nudit će više pogonskih opcija, uključujući i potpuno električnu verziju.
Prvi Renegade, predstavljen još 2014. godine kao globalni kompaktni SUV, s vremenom je doživio brojna ažuriranja, no Jeep sada razvija dugo očekivanog nasljednika s ciljem osvježavanja svoje ponude bez gubitka prepoznatljivog karaktera.
Nadolazeći Renegade prodavat će se u Sjevernoj Americi i Europi, što označava povratak modela na američko tržište nakon ukidanja trenutne generacije poslije 2023. godine. U SAD-u će biti pozicioniran ispod Compassa kao najmanji Jeep u ponudi, dok će u Europi zauzeti mjesto iznad Avengera. Marco Montepeloso, voditelj planiranja proizvoda za Jeep u Europi, potvrdio je da će sljedeća generacija zadržati sličnu duljinu od oko 4,2 metra, čime se precizno smješta između Avengera (4,08 m) i Compassa (4,55 m).
Montepeloso je naglasio jasnu razliku između kupaca Avengera i Renegadea, navodeći da podaci pokazuju malo preklapanja.
"Gledajući analizu kupaca, postoji jasna razlika između automobila dugog četiri metra koji uglavnom zadovoljava potrebe kompaktnosti za neke europske kupce, i većeg vozila dugog 4,25 do 4,3 metra koje više odgovara mladim obiteljima ili aktivnom načinu života", rekao je za Auto Express. "Ti ljudi trebaju dodatni prostor, bilo u drugom redu sjedala ili u prtljažniku."
Dodao je kako ne vidi rizik od kanibalizacije jer modeli ciljaju različitu publiku: "Postoje jasne razlike među kupcima, i upravo zato postoji snažna prilika za Renegade između Avengera i Compassa."
Iako Jeep još nije otkrio konačan dizajn, očekuje se da će se novi Renegade vizualno uskladiti s evoluirajućom estetikom marke. Zadržat će prepoznatljiv "kutijast" i uspravan stav, s neizostavnom rešetkom sa sedam utora, ali uokvirenom modernom LED rasvjetom i naglašenijim lukovima kotača.
Kratki prevjesi i solidan razmak od tla trebali bi očuvati njegove terenske sposobnosti, dok se u unutrašnjosti očekuje ravnoteža između tehnologije i praktičnosti, s izdržljivim materijalima i fizičkim kontrolama uz digitalne zaslone. Dosadašnji izgled interijera ipak je uzeo zub vremena...
Novi Renegade konačno će napustiti zastarjelu platformu iz doba FCA i prijeći na napredniju arhitekturu Stellantisa. Najizgledniji kandidat je platforma STLA Small, koja je evolucija arhitekture koja se već koristi za Avenger i druge kompaktne modele unutar grupe. Iako se prvotno planirao isključivo kao električno vozilo, Jeep je potvrdio da to neće biti jedina opcija. Očekuju se i blago hibridne varijante s pogonom na prednje i sve kotače.
Montepeloso je istaknuo da "sloboda izbora" ostaje ključna za Jeepov pristup u Europi. "Ako želite biti relevantni na svim tržištima, morate imati široku ponudu pogonskih sklopova", rekao je. "Moramo se držati ove filozofije, dajući kupcima slobodu. To je ključno za prodaju i za održavanje prilagodljivosti kako se propisi razvijaju."
U segmentu subkompaktnih SUV-ova, novi Jeep Renegade natjecat će se s robusnijim konkurentima poput Dacije Duster, ali i s modelima iz vlastite kuće kao što su Citroën C3 Aircross i Opel Frontera. Konkurencija će mu biti i VW T-Roc, sljedeća generacija Peugeota 2008 te potpuno električni Renault 4 E-Tech.
U Europi bi se model trebao cjenovno smjestiti između Avengera i Compassa, s očekivanom početnom cijenom ispod 30.000 eura.