Novi Mercedes GLB nudi kućni ugođaj čak i na polarnim temperaturama, poručuju iz Mercedesa.
U Mercedesu izuzetno puno očekuju od novog GLB-a koji bi im trebao priskrbiti značajan porast popularnosti u tom brzo rastućem segmentu kompaktnih SUV-ova. Novi model trenutno prolazi fazu zahtjevnih testiranja u klimatskim tunelima tehnološkog centra u Sindelfingenu.
Podsjetimo, novi GLB koji će se nuditi i u konfiguraciji sa 7 sjedala bit će predstavljen 8. prosinca ove godine.
GLB prolazi simulacije ekstremnih uvjeta, od -40 do +60 stupnjeva Celzija. Uz pomoć snježnih topova i ventilatora koji stvaraju nalet snijega brzinom do 200 km/h, inženjeri provjeravaju brisače, vidljivost i učinkovitost grijanja.
Sustav grijanja posebno se ističe. Novi GLB na -15 stupnjeva odleđuje staklo za samo 15 minuta koristeći isključivo funkciju odleđivanja, bez uključivanja brisača. Primjerice, tijekom 20-minutne vožnje na temperaturi od -7 stupnjeva Celzija unutrašnjost se zagrije dvostruko brže od prethodnika. Bolja je čak i od modela s konvencionalnim pogonom, uz upola manju potrošnju energije.
Ključni element sustava je inovativna toplinska pumpa razvijena na temelju programa VISION EQXX. Kao multisustavska pumpa, može istodobno koristiti tri izvora energije: toplinu električnog pogona, toplinu iz baterije i toplinu iz okolnog zraka. Zahvaljujući toj "besplatnoj" toplini, pumpa znatno doprinosi učinkovitosti GLB-a i za željeni učinak troši otprilike trećinu energije koju bi zahtijevao klasični dodatni grijač.
U toploj komori se pak testira izdržljivost na intenzivno sunce uz solarni sustav koji oponaša pustinjsku razinu zračenja.
U praksi to znači da će se GLB ljeti sporije zagrijavati. Primjerice, veliki panoramski krov dolazi s naprednim premazima koji smanjuju zagrijavanje ljeti i gubitak topline zimi.
Zimi LowE premaz smanjuje gubitak topline reflektirajući je natrag u kabinu. Debljina infracrvenog sloja iznosi samo 200 nanometara, što je mnogo tanje od ljudske vlasi koja ima oko 50.000 nanometara. Opcijski se njegova prozirnost može mijenjati u milisekundama, a dostupan je i efekt osvijetljenog zvjezdanog neba.
Unutrašnjost donosi potpuno novi dizajn s naglaskom na čiste linije i vrhunsku tehnologiju. Najveći vizualni element je opcijski MBUX Superscreen koji pokriva cijelu širinu armaturne ploče. Ventilacijski otvori, središnja konzola i novi upravljač oblikovani su tako da osiguraju bolju ergonomiju i intuitivnije korištenje.
Ponuda prostora je sada osjetno izdašnija. U prva dva reda povećana je visina do krova, a u drugom redu dodano je više mjesta za noge. Treći red sjedala je pristupačniji zahvaljujući unaprijeđenoj funkciji Easy-Entry, a kada nije potreban, može se potpuno preklopiti u podnicu prtljažnika.
Novi operativni sustav MB.OS donosi naprednu navigaciju, inteligentnog virtualnog asistenta i široku ponudu aplikacija. GLB standardno dolazi s DISTRONIC sustavom održavanja razmaka, a ukupno se oslanja na osam kamera, pet radarskih i 12 ultrazvučnih senzora.
O cijenama je rano govoriti, ali kao dobar ojentir može poslužiti podatak kako aktualni GLB starta od 52.000 eura, a GLC od 62.000 eura.