BMW serije 5 razočarao. Drugi njemački premium iz Ingolstadta je puno pouzdaniji

Foto: Audi

Vječno pitanje među ljubiteljima automobila - Audi, BMW ili Mercedes? Kada je riječ o pouzdanosti, njemački TÜV izvještaj daje konkretan odgovor za tri popularne limuzine više klase: Audi A6 (C8), BMW serije 5 (G30) i Mercedes E-klasu (W 213). Usporedba otkriva koji od ovih premium modela najbolje podnosi godine i kilometre, a koji neočekivano posustaje i pokazuje slabosti.

Tko je najbolji na tehničkom pregledu?

Njemački Auto Bild napravio je osvrt na limuzine koje više nisu aktualne, ali i dalje su iznimno na cijeni. Njemački premium trojac u poslovnom svijetu kotira i dalje kao prvi izbor, pa je tim više ova usporedba zanimljiva. Audi A6 C8 najmlađi je model u usporedbi, na tržištu od 2018. godine, pa se u statistici zasad pojavljuje samo s podacima za prva dva tehnička pregleda. S druge strane, E-klasa (W 213, od 2016.) i BMW serije 5 (G30, od 2017.) imaju duži staž, što omogućuje jasniju sliku o tome kako stare.

Na prvom tehničkom pregledu, nakon dvije do tri godine, Mercedes i Audi vode mrtvu trku - više od 92 posto njihovih vozila prolazi bez ijednog nedostatka. BMW serije 5 tu već pokazuje blagi zaostatak, koji postaje još veći na drugom pregledu. Dok A6 i dalje drži sjajan rezultat s preko 90 posto, a E-klasa je na solidnih 87,4 posto, serija 5 pada ispod granice od 80 posto vozila bez greške. Zanimljivo je da u tom trenutku Mercedes u prosjeku ima oko 20.000, a Audi 14.000 kilometara više od BMW-a.

Kad je riječ o značajnim nedostacima zbog kojih se pada na tehničkom pregledu, BMW serije 5 pokazuje najlošije rezultate. Već na prvom pregledu ima stopu od 8,2 posto, što je osjetno više od E-klase (4,9 posto) i Audija A6 (4,6 posto).

Trend se nastavlja i na drugom pregledu, gdje BMW bilježi 11,2 posto. Nakon sedam godina, razlika je drastična - serija 5 se s 18,7 posto približava granici od 20 posto vozila sa značajnim kvarom, dok se E-klasa s 13,2 posto i dalje dobro drži. Zaključak je jasan: BMW ne stari baš najbolje, unatoč manjoj prosječnoj kilometraži.

Prednosti i mane po modelima

Kao što se i očekivalo, inspektori na Audiju A6 pronalaze vrlo malo zamjerki. Upravljački sustav, svjetla, kočnice i ispušni sustav su dosljedno dobri. Na prvom pregledu zabilježeni su tek blago povišeni nedostaci na oprugama, amortizerima i curenju ulja, no te se slabosti do drugog pregleda uglavnom otklone. Sve u svemu, A6 ostavlja dojam iznimno pouzdanog automobila.

Iako se na prvi pogled čini da je i BMW serije 5 solidan, detaljnija analiza otkriva probleme. Već na prvom tehničkom pregledu test kočnica češće pokazuje slabosti. Najveći problem, koji se provlači kroz sve godine, jest pogonski sustav. Naime, iz njega iznadprosječno često curi ulje, što je ne samo iritantno i kvari statistiku, već može uzrokovati i visoke troškove popravka.

Mercedes E-klasa ugodno iznenađuje suzdržanošću po pitanju kvarova. Tek od drugog tehničkog pregleda ovjes i upravljački sustav dolaze pod veći nadzor inspektora, s nešto višom stopom nedostataka na ovjesu. Curenje ulja je minimalno i u granicama normale. Solidan, iako ne i savršen, rezultat za limuzinu iz Stuttgarta.

Zaključak

Tri premium modela, tri različite bilance na tehničkom pregledu - i jasan pobjednik. Audi A6 C8 u ovoj je usporedbi pokazao najviše, s vrlo niskom stopom kvarova i velikom pouzdanošću. Iako još nedostaju dugoročni podaci, prva dva pregleda prolazi iznimno uvjerljivo. Pobjednik ako bi se biralo srcem je Mercedes E-klasa W 213, koji ostaje solidan i u starijoj dobi, unatoč znatno većoj kilometraži. BMW serije 5 G30 zauzima treće mjesto, prvenstveno zbog najviše stope značajnih nedostataka tijekom svih godina, što ga čini jasnim gubitnikom u ovom troboju.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.