Mahindra Goa Pickup DC 2.5 CRDe: Bez maske

MAHINDRA, na hrvatskom tržištu najnovija i samim time najslabije poznata automobilska marka, iza sebe ima dugu tradiciju gradnje terenskih vozila. Njen najnoviji proizvod globalno je prisutan već nekoliko sezona, a nudi se u dvije karoserijske izvedbe, zatvorenoj SUV i s klasičnim tovarnim sandukom straga, poznatijim pod terminom pick-up. Potonji smo i sami testirali, a opravdanje pronašli u većoj konkurentnosti.

Mahindra&Mahindra je indijska kompanija koja se između ostalog bavi i proizvodnjom terenskih vozila, i to naglašeno radnog karaktera. Još od 1945. godine kada se krenulo sa sklapanjem prvih Willysa u Mahindri su znali da u zadovoljenju osnovnih potreba šminki nema mjesta.

Izdržljivost i prohodnost su prioriteti, a potom i tovarne mogućnosti, ali uz preduvjet niske cijene. Upravo tu su "istočnjaci" bez konkurencije. Tko je jednom sjeo u Ladu Nivu i sišao s asfalta znat će dobro o čemu govorimo. Mahindrin posljednji model koji je ujedno označio njen povratak u Europu donosi i dašak novih stremljenja, a to je da i u nekim drugim granama uzdrmaju konkurenciju. Mehanikom već mogu konkurirati, pa preostaje da se na solidnoj osnovi poradi na kvaliteti, ergonomiji i dakako tzv. "asfaltnim performansama".

Upravo zato prvu šansu smo odlučili dati pick-up izvedbi modela jer je u tom segmentu konkurencija skromnija, a i lakše se mogu oprostiti neke manjkavosti za koje smo već na početku bili sigurni da će ih biti. Uostalom, ako i dvostruko skuplja (radna) vozila smiju zastraniti, gdje neće "Indijac".

I evo prve zablude, jer ovo vozilo je nominalno indijsko, ali u njegovoj konstrukciji obiluje dijelova i iskustva renomiranih zapadnih proizvođača, američkih (Lear, Visteon, Dana, Borg Warner), europskih (AVL, Behr, Bosch, Lotus, Sylea), japanskih (Fuji, Miyazu) i korejskih (Wooshin). Milijuni su utrošeni na modernizaciju proizvodnih kapaciteta i samog vozila, a sve s ciljem dobivanja globalno konkurentnog proizvoda.

Prvi kontakt s vozilom lagano nas vraća u prošlost, evocirajući uspomene na prve korejske terence koji su u nas dočekani s blagom nevjericom, a onda postali i tražena roba. Pomalo nespretno odmjereno vozilo u odnosu na recimo Ssangyonga još i djeluje skladno, no osjeća se kako ovdje stil nije primaran.

Dojam masivnosti i neuništivosti ovog petmetarskog kamioneta javi se prvi, a potom i kako ovo vozilo stilski ne zaostaje puno, možda generaciju dvije. Čak štoviše, s vitlom, ojačanjima od čeličnih cijevi, markantnim terenskim gumama i vanserijskom visinom (13 cm viša od Hiluxa) Goa budi strahopoštovanje, ali i izaziva interes zbunjenih prolaznika. Sve zanima čije je ovo vozilo, koji je motor i koliko to sve košta. Nešto kasnije dat ćemo i te odgovore.

Nakon što se konačno uspnete i promolite glavu kroz kamionska vrata očekuje vas poveća kabina u DC izvedbi predviđena za boravak četiri, odnosno u nešto manje komfornom postavu i pet odraslih osoba.

Sasvim očekivano, dizajnerski i kvalitetom materijala Goa ne može konkurirati, a vidljive su i nespretnosti kroz neke detalje nesvojstvene aktualnim trendovima. Uzmemo li u obzir da je vozilo Mahindra u koordinaciji s partnerima razvijala 18 mjeseci te kako se radi o osnovnoj konfiguraciji s volanom postavljenim na desnoj strani u konačnici možemo biti zadovoljni, čak i sa ergonomijom.

Da, sjedala su pretvrda, kut i promjer volana su daleko od optimalnog, prekidači ventilacije i poluga volana zapinju, a za ručno podešavanje retrovizora treba se dobrano protegnuti. No ipak, sve je još uvijek iznad očekivanja, dok ponuda opreme čak i iznenađuje. Premda klima pozna samo dva stupnja rada, činjenica je da spada u serijsku opremu, kao i el. podizači sva četiri bočna stakla, ili pak ventilacijski otvori u drugom redu sjedala.

Dakle, nakon prvotnog privikavanja na okolnosti vozača očekuje izraženo visoka pozicija za upravljačem, pregledna ploča s instrumentima i korektno postavljen mjenjač. Pretinaca ne nedostaje, posebno onih čudnog oblika koji savršeno odgovaraju odlaganju kutije cigareta ili mobilnog telefona.

S obzirom da se radi o radnom vozilu namijenjenom boravku u osami izvan asfalta, sigurnosna oprema je dostupna uz doplatu, a tiče se ABS-a i zračnih jastuka. Puno korisnijim se čini zakretni prekidač za regulaciju pogona. Da, elektronski nadziran sustav izbora tipa prijenosa koji uključuje i redukciju te LSD (limited slip differential) blokadu diferencijala s djelomičnim proklizavanjem dio su serijske opreme. Od posebnosti spomenimo follow-me-home rasvjetu i nešto što nigdje nismo sreli, a to je rasvjeta motornog prostora.

Polako dolazimo i do motora. Mahindra Goa je pokretana 2.5-litrenim turbodizelašem sa intercoolerom i common-rail sustavom ubrizgavanja goriva. Motor je razvijen u suradnji sa austrijskim AVL-om i Boschom, a razvijen je na osnovi PSA-ovog 2,6 litrenog dizelaša. Razvija 108 KS i 250 Nm, nominalno malo, no u kombinaciji s odlično odmjerenim ručnim mjenjačem sasvim dovoljno.

Snage ne nedostaje bez obzira na opterećenje, no valja imati na umu kako se radi o vozilu teškom preko dvije tone kojem u genu nije zapisana agilnost. Bez žurbe ovdje je osnovna premisa, pa i zbog predgrijavanja valja pričekati do startanja motora. Kultiviran rad motora je primjetan, kao i da je podešen da snažno vuče od nižih okretaja, već od 1.400 o/min.

Uz motor jednako uvjerljivi su mjenjač i servo upravljač. Njima se barata bez većih napora, a za jedno radno vozilo su zadovoljavajuće preciznosti. Standardna postava je pogon na stražnje kotače, a po potrebi se kontrolerom na konzoli između prednjih sjedala može uključiti pogon na sva četiri kotača ili pogon na sva četiri kotača sa redukcijom.

Na skliskoj podlozi potrebna je pažnja u postavu sa stražnjim pogonom, najviše zbog nezahvalnog raspodjela masa sa laganim stražnjim krajem (sklonost zanašanju), a valja imati na umu izostanak ABS sustava i terenu naklonjene gume.

Mahindra Goa na cesti se ponaša predvidivo, prazna voli poskakivati (lisnate opruge straga), dok je na terenu nezaustavljiva, toliko da vitlo u pravilu ostaje neiskorišteni dodatak na vozilu. Još jedan zanimljiv podatak vezan je uz potrošnju goriva, koja u pravilu ne prelazi 10 l/100 km - neočekivana štedljivost za vozilo koje u punom opterećenju prelazi granicu od tri tone.

A sada ono najbolje gdje ostali zapinju - cijena. Mahindra Goa 4x4 u pick-up izvedbi stoji  134.000 kn, dok testna izvedba s ponekom doplatom i akcijskim popustom zaokružuje cijenu na oko 150.000 kn. Nema sumnje da se radi o odličnoj cijeni, posebno kada se uzme u obzir kako se radi o rasnom offroaderu velikih tovarnih mogućnosti. Nedorečenosti koje nitko ne opovrgava padaju u drugi plan, a Goa se u svojem pick-up izdanju postavlja visoko na ljestvici ponude segmenta. 

Važnija serijska oprema:

Protuprovalni sustav

4x4 pogon

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Cijena testiranog vozila (akcija)

 Cijene vrijedi od 01. 08. 2009.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.