Isplati li se kupnja rabljenog BMW-a X3 ili X4? Vodič za kupce

Foto: BMW

BMW-ov SUV srednje klase, X3, i njegova coupé izvedenica X4, poznati su po agilnosti i dinamičnim voznim svojstvima. Posljednje dvije generacije pokazale su se i vrlo pouzdanima, no postoje određene slabe točke na koje kupci rabljenih modela trebaju obratiti posebnu pozornost. AutoBild donosi sve što znati prema najnovijem izvješću njemačkog TÜV-a.

Novija generacija: BMW X3 (G01) i X4 (G02) (2017. – 2024.)

Treća generacija modela X3, koja je na tržište stigla 2017. godine, a redizajnirana je 2021., osjetno je prostranija od prethodnika. Izrađena na platformi BMW-a serije 5, nudi više mjesta, posebno za putnike na stražnjim sjedalima. Prtljažnik je praktičniji i nudi od 550 do 1600 litara obujma, dok coupé X4 raspolaže s 525 do 1430 litara. Plug-in hibridna izvedba nudi nešto manje, 450 litara. 

U vožnji, ovi modeli pružaju pravi užitak zahvaljujući vrhunskoj izradi i udobnom ovjesu. Ipak, X4 je osjetno tvrđe podešen, što može umanjiti udobnost na lošijim cestama. Paleta motora je iznimno široka, od benzinskih i dizelskih varijanti sa snagom od 150 KS (18d) do čak 510 KS u verziji M Competition, pa sve do plug-in hibrida xDrive30e i potpuno električnog modela iX3, dostupnog od 2021. godine.

Prema statistici kvarova njemačkog autokluba ADAC, ova generacija bilježi izuzetno malo problema. Ipak, zabilježeni su povremeni kvarovi elektronike kod hibridne verzije xDrive30e. Veći problem predstavljaju brojni tvornički opozivi zbog raznih nedostataka, poput neispravnog pričvršćenja stražnjeg spojlera, kočionih čeljusti, problema sa sponom upravljača te potencijalnih kvarova na zračnim jastucima.

Starija generacija: BMW X3 (F25) i X4 (F26) (2010. – 2017.)

Druga generacija X3, proizvođena od 2010. do 2017., donijela je osam centimetara više dužine i prostraniju unutrašnjost. Uz poboljšane motore, standard je postao ručni mjenjač sa šest brzina, dok je vrhunski osmostupanjski ZF automatski mjenjač bio serijski dostupan s jačim motorima. Po prvi put su kao opcija ponuđeni i prilagodljivi amortizeri. Redizajnom iz 2014. model je dobio moderniji izgled i opcionalna LED svjetla. Cijene rabljenih kreću od oko 8800 eura.

Zahvaljujući poboljšanom ovjesu, ovaj model nudi iznenađujuće dinamičnu vožnju za jedan SUV, uz zadržavanje visoke razine udobnosti. Sustav iDrive postavio je standarde u klasi. Ipak, dizelski motori nisu ljubitelji kratkih gradskih relacija, pa se kupcima preporučuje potraga za primjercima koji su uglavnom voženi na otvorenoj cesti. Snaga motora seže od 143 KS (18d) do 313 KS (35d).

Kod starijih godišta može se pojaviti hrđa na području stražnjih vrata i prozora. Problematični su bili i razvodni lanci kod dvolitrenih dizelskih motora proizvedenih do 2012. godine. ADAC je zabilježio i povećan broj kvarova turbopunjača na modelima iz 2010. i 2011. Tvornički opozivi odnosili su se na probleme s podrškom kočenja, zračnim jastucima i curenjem na hladnjaku EGR sustava.

Ocjena na tehničkom pregledu (TÜV)

Novija generacija (G01) na tehničkim pregledima pokazuje se gotovo besprijekornom, osobito po pitanju ovjesa. S druge strane, stariji F25 često ima problema s oprugama i amortizerima. Njegova najveća boljka su zglobovi upravljača, koji nakon sedam godina imaju dvostruko više nedostataka od prosjeka, a nakon 13 godina čak pet puta više.

Što se tiče svjetala, G01 ima vrlo niske stope kvarova. Kod starijeg F25, nakon jedanaest godina, pokazivači smjera i prednja svjetla općenito postaju nepouzdaniji, dok su kratka i stražnja svjetla solidna. Kočioni sustav je na obje generacije iznimno pouzdan – diskovi, crijeva i učinkovitost kočnica rijetko kad pokazuju nedostatke.

Gubitak ulja može se pojaviti kod obje generacije nakon pet do devet godina starosti, no to se s godinama normalizira. Hrđa na ispušnom sustavu je izuzetno rijetka pojava.

Što kažu statistike kvarova?

Prema podacima TÜV-a, BMW X3/X4 se pokazuje kao vrlo pouzdan automobil. U prve tri godine, čak 92,5% primjeraka prođe tehnički pregled bez ikakvih nedostataka, što je bolje od prosjeka (90,1%). S godinama, broj značajnih nedostataka raste, ali uglavnom ostaje unutar ili malo iznad prosjeka klase. Primjerice, nakon 8-9 godina, 19,6% vozila ima značajne nedostatke (prosjek je 17,9%), dok nakon 12-13 godina taj postotak raste na 24,5%, što je i dalje bolje od prosjeka (28,1%).

Zaključak

Noviji BMW X3/X4 (G01/G02) izuzetno je pouzdan automobil, a jedina zamjerka je povremeni gubitak ulja. Njegov prethodnik (F25/F26) pati od problema s ovjesom, posebno oprugama, amortizerima i zglobovima upravljača, što je često posljedica velike kilometraže. Pri kupnji starijeg modela obavezno provjerite te komponente. Obje generacije dobro drže cijenu, pa su povoljne prilike rijetkost.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.