Koji se električni auti najviše kvare? Veliki test donosi iznenađujuće rezultate

Foto: Tesla

Najnovije izvješće njemačkog TÜV-a donosi prvi detaljan uvid u pouzdanost popularnih električnih automobila. Dok neki modeli blistaju i pokazuju iznimnu kvalitetu, drugi su neugodno iznenadili, a rezultati se drastično razlikuju, piše AutoBild. U analizi je obuhvaćeno deset modela, uključujući bestselere poput Tesle Modela 3, VW ID.3 i Renaulta Zoe.

Ključni izazov za električna vozila je njihova velika masa. Teške baterije, koje mogu težiti i preko 500 kilograma, stavljaju ogroman pritisak na ovjes i kočnice. Paradoksalno, kočioni diskovi često stradavaju zbog nekorištenja. Zahvaljujući regenerativnom kočenju, gdje elektromotor usporava vozilo i puni bateriju, mehaničke kočnice se rijetko koriste. To dovodi do nakupljanja hrđe na diskovima, što je čest razlog pada na tehničkom pregledu.

Pobjednici i gubitnici na tehničkom pregledu

Statistike pokazuju jasnu podjelu. Među najboljima, s najmanje zabilježenih nedostataka, ističu se njemački i korejski modeli. VW e-Golf, Mini Cooper SE i Hyundai Kona Elektro pokazali su se iznimno pouzdanima. U sredini ljestvice smjestili su se VW ID.4, Peugeot e-208 i Opel Corsa-e. Na samom dnu, s poražavajućim rezultatima, nalaze se Škoda Citigo, Renault Zoe, a apsolutni gubitnik je Tesla Model 3, koji ima daleko najveći postotak vozila s ozbiljnim greškama.

VW e-Golf

Vozila bez nedostataka među električnim automobilima na prvom tehničkom pregledu:

  • VW e-Golf – 93,4 %
  • Mini Cooper SE – 93,0 %
  • Hyundai Kona Elektro – 92,7 %
  • VW ID.3 – 92,5 %
  • VW ID.4 / ID.5 – 90,3 %
  • Peugeot e-208 – 89,1 %
  • VW e-Up – 88,4 %
  • Opel Corsa-e – 88,4 %
  • Renault Zoe – 85,9 %
  • Tesla Model 3 – 81,8 %

S udjelom značajnih nedostataka od čak 14.2 posto, što je dvostruko više od prosjeka, Tesla Model 3 je podbacio. Iako ima najveću prosječnu kilometražu (53.000 km), njegova stopa padova na tehničkom pregledu usporediva je s vozilima starim šest do sedam godina. Glavni problemi su komponente ovjesa, gdje su zabilježene vrijednosti kvarova čak 15 puta veće od prosjeka. Česti su i problemi s istrošenim kočionim diskovima te kvarovi na prednjim i stražnjim svjetlima.

Tesla Model 3

Francuski i njemački modeli s problemima

Ni Renault Zoe se nije proslavio. Inspektori su često bilježili probleme s ovjesom, kočnicama i upravljačkim mehanizmom. Kod starijih modela javlja se i curenje ulja iz pogonskog sustava. Opel Corsa-e, tehnički srodnik Peugeota e-208, prolazi osjetno lošije, s čestim prigovorima na ovjes, kočione diskove i svjetla. Gradski mališan VW e-Up također bilježi više problema od svoje veće braće, ponajviše s kočnicama i rasvjetom.

Peugeot e-208 nalazi se točno u prosjeku. Njegov glavni nedostatak je brzo trošenje kočionih diskova i pločica. VW ID.4 i ID.5 iznenađuju s čestim prigovorima na funkciju nožne kočnice, ali su im diskovi pohvalno izdržljivi. Međutim, kod ovih SUV-ova zabilježeno je curenje ulja na pogonu. VW ID.3 prolazi nešto bolje, s povremenim problemima na ovjesu, ali bez curenja ulja i s izdržljivim diskovima.

Manji nedostaci na električnim vozilima na prvom tehničkom pregledu:

  • Renault Zoe – 5,2 %
  • Peugeot e-208 – 4,5 %
  • VW e-Up – 4,1 %
  • Tesla Model 3 – 4,0 %
  • VW ID.4 / ID.5 – 3,8 %
  • Opel Corsa-e – 3,8 %
  • Hyundai Kona Elektro – 3,3 %
  • VW e-Golf – 3,2 %
  • Mini Cooper SE – 2,6 %
  • VW ID.3 – 2,5 %

Veći nedostaci na električnim vozilima na prvom tehničkom pregledu:

  • Tesla Model 3 – 14,2 %
  • Renault Zoe – 8,9 %
  • Opel Corsa-e – 8,3 %
  • VW e-Up – 7,5 %
  • Peugeot e-208 – 6,4 %
  • VW ID.4 / ID.5 – 5,9 %
  • VW ID.3 – 5,0 %
  • Mini Cooper SE – 4,4 %
  • Hyundai Kona Elektro – 4,0 %
  • VW e-Golf – 3,4 %
Renault Zoe

Najpouzdaniji električni automobili

Među najugodnijim iznenađenjima su Mini Cooper SE, Hyundai Kona Elektro i VW e-Golf. Mini se pokazao iznimno kvalitetnim, s tek manjim zamjerkama na svjetla, dok su mu kočnice gotovo savršene. Hyundai Kona Elektro također je uvjerljiv, a jedina manja zamjerka odnosi se na nešto brže trošenje kočionih diskova.

Apsolutni pobjednik testa je VW e-Golf. S udjelom značajnih kvarova od samo 3,4 posto, pokazao se kao zreo i robustan automobil. Šteta je jedino što su mu tehnologija punjenja i doseg baterije danas već zastarjeli.

TÜV izvješće jasno pokazuje da pouzdanost nije zajamčena kod svih električnih automobila. Dok modeli poput e-Golfa, Kone i Minija postavljaju visoke standarde, bestseleri kao što su Tesla Model 3 i Renault Zoe neugodno su iznenadili.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.