Bugatti Veyron ostavio je neizbrisiv trag u automobilskoj povijesti kao jedan od najimpresivnijih superautomobila svih vremena. No, prije nego što je konačni model ugledao svjetlo dana, Volkswagen Grupa, tada novi vlasnik Bugattija, istraživala je različite dizajnerske smjerove. Jedan od tih koncepata, radikalni prototip dizajnera Waltera de Silve, ostao je skriven od očiju javnosti više od dva desetljeća.
Iako je osmišljen još 1999. godine, ovaj rani Veyronov koncept bio je strogo čuvana tajna gotovo cijelo desetljeće. Njegovo postojanje otkrio je tek 2009. godine talijanski časopis Quattroruote. Za razliku od drugih konceptnih vozila poput 18/3 Chirona, ovaj prototip nikada nije prikazan na automobilskim sajmovima. Nedavno je ovaj nevjerojatni komad povijesti konačno izložen u njemačkom muzeju Autostadt, smještenom tik uz tvornicu Volkswagena.
Here is the Bugatti Veyron that could have been! This 1999 concept was the proposal of Walter de'Silva for the upcoming Veyron. The design was rejected and was never shown to the public until a 2009 magazine article; the car itself was finally put on display in 2025 at Germany's Autostadt.
byu/The_Nabisco_Thing inWeirdWheels
Dizajn Waltera de Silve nosi prepoznatljiv Bugattijev DNK, ali s jedinstvenim zaokretom. Prednjim dijelom dominira ovalna interpretacija klasične rešetke u obliku potkove, dok su okrugla svjetla ono što mu daje pomalo "buba" izgled, po čemu je i postao poznat.
Ipak, zadržana je prepoznatljiva C-linija sa strane, element koji je postao zaštitni znak Veyrona, Chirona, pa i najnovijeg Tourbillona. Obojen u upečatljivu plavu boju, prototip izgleda doista posebno.
Ispod karoserije krio se jednako ambiciozan pogonski sklop. Poput koncepta 18/3 Chiron iz iste godine, i ovaj je prototip bio izgrađen oko masivnog 6,3-litrenog W18 motora, sastavljenog od tri bloka po šest cilindara.
Iako ovaj motor na kraju nije ušao u serijsku proizvodnju, neki elementi dizajna jesu. Stražnji dio koncepta, uključujući poklopac motora i veliku središnju ispušnu cijev, jasno je utjecao na izgled konačnog Veyrona, koji je pokretao legendarni W16 motor s četiri turbopunjača i snagom do 1200 KS.
Zasad nema informacija koliko će dugo ovaj jedinstveni Bugatti koncept biti izložen u Njemačkoj. Ako ste zaljubljenik u automobile i nađete se u blizini, posjet muzeju Autostadt prilika je koju ne biste smjeli propustiti.