Kupnja automobila tek je početak troškova. Uz cijenu vozila, osiguranje i gorivo, stavka koja najviše brine svakog vozača su neplanirani popravci. Upravo zato je njemačka tvrtka Carly, poznata po alatima za samodijagnostiku, provela detaljnu analizu i otkrila koliko vlasnici najpopularnijih marki u prosjeku ostavljaju u servisima.
Analizom su obuhvaćeni najčešći kvarovi zabilježeni njihovim dijagnostičkim alatom u razdoblju od deset godina, a procijenjeni troškovi popravaka temelje se na službenim kalkulatorima samih proizvođača.
Rezultati nisu donijeli velika iznenađenja – prva tri mjesta zauzele su premium marke. Na samom vrhu neslavne ljestvice našao se BMW. Vlasnici popularnih "bimmera" za posjet servisu u prosjeku moraju izdvojiti čak 1150 eura. Analiza ipak pokazuje da troškovi značajno variraju ovisno o modelu.
Tako je BMW serije 5 rekorder s prosječnim troškom popravka od vrtoglavih 1525 eura. Carlyjeva dijagnostika kao najčešće probleme navodi zamjenu DPF filtra i kvar lambda sondi, a oba zahvata spadaju među skuplje. Usporedbe radi, popularna serija 3 s prosječnim troškom od 875 eura u ovom kontekstu djeluje gotovo pa povoljno.
Srebrnu medalju odnosi Audi, čiji vlasnici u prosjeku plaćaju 989 eura po posjetu servisu. Ipak, i ovdje postoje velike razlike među modelima. Pomalo iznenađujuće, najskuplji za održavanje je najmanji model, Audi A1, s prosjekom od 1235 eura. Podsjetimo, prema izvještajima TÜV-a, modeli proizvedeni do 2015. poznati su po problemima s rastezanjem lanca razvoda, dok su česta boljka i opruge te amortizeri.
Tek neznatno jeftiniji je Mercedes, s prosječnim troškom od 942 eura. Unutar game ističe se model CLA s prosjekom od 1135 eura, dok je popularna C-klasa s troškom od 800 eura osjetno ispod prosjeka marke.
Odmah iza njemačkog premium trojca smjestio se Volkswagen, čiji popravci u prosjeku koštaju 767 eura. Slijede ga Ford s 588 eura i Hyundai s 575 eura. Najmanje glavobolja oko troškova servisa, prema ovoj analizi, imaju vlasnici Škode i Opela. Popravci za češku marku u prosjeku stoje 450 eura, dok je Opel apsolutni pobjednik s cijenom od samo 375 eura – što je manje od trećine troška za BMW.
Treba ipak napomenuti da je Carlyjeva analiza obuhvatila 21 popularan model, zbog čega na popisu nedostaju neke marke. Tako, primjerice, ostaje nepoznato je li Dacia, poznata po niskoj kupovnoj cijeni, jednako povoljna i za održavanje. Također, istraživanje ne pravi razliku između novih i rabljenih vozila, kao ni između pojedinih generacija modela, što može utjecati na konačne brojke.