Kineska vlada više ne želi pasivno promatrati kako se automobilska industrija u zemlji bori sama sa sobom. Dužnosnici su zabrinuti da rat cijenama električnih vozila prijeti gospodarskom rastu nacije te zahtijevaju od proizvođača da poduzmu mjere, a ako to ne učine, vlada ima planove preuzeti stvar u svoje ruke, piše Carscoops.
Predsjednik Xi Jinping nedavno je u nekoliko govora upozorio na opasnosti "involucije", pojma koji opisuje situaciju u kojoj tvrtke ulažu sve više novca za sve manji povrat. Iako je govorio o problemima u više sektora, uključujući umjetnu inteligenciju, jedan od glavnih krivaca koje je Xi imao na umu je upravo automobilska industrija.
Neki automobilski brendovi u Kini snizili su cijene na razine koje na Zapadu izgledaju gotovo nevjerojatno. Primjerice, BYD-ov subkompaktni električni model Seagull u Kini košta samo 55.800 ¥ (oko 7200 eura), dok se isti automobil u Europi, pod nazivom Dolphin Surf, prodaje za ekvivalent od 24.000 eura. Čak i uz carine, razlika je ogromna.
Iako se čini da BYD, Li Auto i Seres posluju s profitom, većina od pedesetak kineskih brendova električnih vozila ne zarađuje, a očekuje se da će mnogi od njih nestati u sljedećih nekoliko godina. Popusti na električne automobile u travnju su u prosjeku iznosili gotovo 17 posto, u usporedbi s osam posto tijekom 2024. godine.
Vlada je stoga predložila izmjenu zakona o cijenama koja bi mogla ograničiti mogućnost proizvođača da postavljaju nerealno niske cijene.
Prema pisanju The Guardiana, BYD je bio jedan od nekoliko proizvođača pozvanih na razgovor s kineskim dužnosnicima, gdje su upozoreni na prekomjernu proizvodnju. Prevelika ulaganja dovela su do viška kapaciteta, pri čemu neke tvornice rade sa samo dva posto iskoristivosti ili manje.
Jedna od opcija za rješavanje viška na domaćem tržištu, bez zaustavljanja proizvodnje, jest povećanje izvoza. To se već događa, a kineski proizvođači automobila trenutno drže 5,1 posto udjela u novim registriranim vozilima u Europi.