NOVI električni Renault 5 postao je pravi tržišni fenomen, pogotovo u privlačenju kupaca koji dosad nisu vozili automobile ove francuske marke. Popularni supermini postao je najprodavaniji električni automobil među privatnim kupcima u Velikoj Britaniji, čime je Renault dospio na drugo mjesto ukupne prodajne ljestvice.
Podaci su impresivni: čak 84% kupaca novog Renaulta 5 po prvi su put odabrali ovu marku, što predstavlja jednu od najviših stopa osvajanja novih kupaca u povijesti tvrtke. Nedavno istraživanje na gotovo 1900 kupaca u Velikoj Britaniji pokazalo je da je većina njih prešla s konkurentskih modela. Tako je 4,4% bivših vlasnika Fiata 500, 3,8% Ford Fieste i 3,4% Mini Coopera odlučilo svoj stari automobil zamijeniti za novu 'peticu'.
Top Gear je testirao novu Peticu i ovo su njihovi dojmovi:
Prvo što upada u oči jest jednostavnost korištenja 'Petice'. Iako se to čini kao nešto što bi se trebalo podrazumijevati, mnogi su proizvođači zakomplicirali stvari s novim sigurnosnim zahtjevima i integracijom tehnologije. U Renaultu 5, nakon ulaska i pritiska na pomalo skriveni gumb za pokretanje, mobitel se svaki put trenutačno povezuje na bežični Apple CarPlay. Budući da automobil koristi ugrađeni Googleov sustav, navigacija na 10,1-inčnom zaslonu odmah prikazuje nedavna pretraživanja s Google Mapsa na mobitelu, spremna za polazak.
Tijekom vožnje, ni upozorenje na ograničenje brzine ni pomoć za ostanak u traci nisu previše napadni. Oba sustava mogu se isključiti dvostrukim pritiskom na fizičku tipku smještenu desno od upravljača.
Testni model s paketom opreme Techno ima i adaptivni tempomat, a na autocesti se R5 ponaša jednako zrelo kao i u gradu. Riječ je o iznimno profinjenom malom automobilu koji odlično prigušuje buku s ceste i od vjetra, a udobnosti pridonose i sjedala presvučena recikliranim traperom.
Deklarirana maksimalna snaga punjenja je 100 kW. Na dužim putovanjima najčešće su koristili punjače snage 150 kW i više, gdje je R5 pouzdano primao preko 90 kW sve dok baterija ne bi dosegnula 80 posto kapaciteta. Na svakom putovanju dosad, automobil se brzo i bez greške spajao na punjač, a Googleova navigacija precizno je predlagala gdje je najbolje stati, pa čak i prikazivala dostupnost priključaka na punionicama u stvarnom vremenu.
Zaključak je jasan: Renault 5 nije samo gradski automobil. Čak i na dužim relacijama, uz neprestano uključen klima-uređaj tijekom nedavnog toplinskog vala, pokazao se vrlo učinkovitim. Pri brzini od oko 110 km/h (70 mph) i dalje postiže prosjek koji omogućuje doseg od preko 320 kilometara (200 milja) između punjenja.
A budući da baterija ima relativno malen kapacitet od 52 kWh, napuni se otprilike za vrijeme potrebno za odlazak na toalet i ispijanje kave.
U praksi se nisu morali previše zamarati planiranjem punjenja. Automobil sam planira rutu, a ekipa Top Geara je uglavnom slijedila njegove preporuke. Zanimljivo je da je putovanje u Sjeverni Yorkshire ostalo u sjećanju ne zbog punjenja, već zato što su napokon na cesti susreli i druge primjerke modela R5.
S obzirom na cijenu i učinkovitost, pravo je čudo da već nije preplavio ulice, no iz Top Geara kažu da ne sumnjaju da je samo pitanje vremena kada će postati sveprisutan prizor.