NEZADOVOLJSTVO radnika širom svijeta sve će više rasti ako vlade ne pretoče globalnu raspravu o zaštiti klime i digitalizaciji u jasne mjere i standarde, upozorio je šef globalnog sindikata prometnih radnika.
Radnicima se poručuje da će njihove poslove uskoro preuzeti kamioni i vlakovi bez vozača, a slušaju i da treba smanjiti emisije ugljika, rekao je glavni tajnik Međunarodnog udruženja transportnih radnika (ITF) Stephen Cotton.
"Naši ljudi imaju dvostruki peh. To pitanje izaziva političku polarizaciju u cijelom svijetu jer ljudi ne znaju gdje je njihovo mjesto u svemu tome", rekao je Cotton na Svjetskom ekonomskom forumu (WEF) za novinsku agenciju dpa.
Promet čini četvrtinu globalnih emisija
Dok korporacije i vlade traže načine za prekvalifikaciju radnika kako bi stekli vještine za digitalno gospodarstvo, do sada se nije razmišljalo o tome što bi točno ljudi trebali naučiti, rekao je Cotton.
Države također trebaju razraditi standarde emisija, zahtijeva sindikalist.
Neizvjesnost po pitanju budućih emisijskih standarda za brodske motore vjerojatno je odigrala ulogu u naglom padu narudžbi za proizvodnju brodova, rekao je Cotton, upitan da komentira kako klimatske rasprave utječu na prometni sektor.
Promet čini četvrtinu globalnih emisija povezanih s energentima, a one u tom sektoru brzo rastu, prema londonskom ITF-u.
Krovni sindikat želi pomoći vladama i korporacijama jer želi biti uključen u odlučivanje o klimatskim pitanjima, no nije uvijek bilo tako. ITF ne predstavlja samo sektore koji imaju neutralne ili negativne emisije ugljika, poput željeznica, već i one s visokom razinom emisija, poput cestovnog i morskog prometa, objasnio je Cotton.
ITF je sindikat koji predstavlja 18,5 milijuna radnika u cestovnom, zračnom, željezničkom i morskom prometu.