Pogledajte što se dogodi pješaku kada ga pogodi auto pri 80 km/h

Foto: Index

VOZAČ Mercedesa sinoć je prebrzo vozio kroz zagrebačku Dubravu. Na pješačkom prijelazu bila je djevojčica. Pješački prijelaz vozaču nije bio dovoljan razlog da uspori. Djevojčicu je čelik njegovog automobila teško ozlijedio. Malenu je vukao desetak metara po grubom gradskom asfaltu. U Šibeniku je motociklist pregazio dijete. Na pješačkom prijelazu. Pregazio je dijete koje se držalo za majčinu ruku. Prije dva tjedna u Zagrebu se dogodila stravična prometna nesreća u kojoj je Marin Kamenički skrivio smrt dvoje ljudi. Jurio je Ilicom, skrivio sudar. Ostala su dva leša. 


Zavod za prometno-tehnička vještačenja Fakulteta prometnih znanost danas je priredio simulaciju naleta automobila na pješaka pri brzini od 80 kilometara na sat. Brzina nije strašna, reklo bi se. Obična, kakvom vozimo otvorenom cestom ili većim gradskim prometnicama. 

Kako je poginuo Jaroslav

Jaroslav, kako su novinari iz nekog razloga nazvali glavnog lika iz eksperimenta kojeg ćemo opisati, čekao je na pješačkom prijelazu. Brzinom od 80 kilometara na sat na njega je Hyundai Accentom naletio Eduard Kolla, sa slovačkog Sveučilišta Žilina. Jaroslav nije preživio. 

Na sreću, Jaroslav je bio samo lutka izrađena u prirodnoj ljudskoj veličini, 90 kilograma teška. Eduard Kolla je potjerao kola i zaletio se u lutku. Od čovjeku nalik prikaze koja je dotad mirno stajala na poligonu Prometnog fakulteta u djeliću sekunde lutka se pretvorila u nekontrolirani leteći objekt koji je završio tridesetak metara dalje. Iskrivljenih udova, prelomljen. Da je Jaroslav bio živ, nakon udara bi bio mrtav.

Udar u potkoljenice, kukom u haubu, glavom u vjetrobran, let. I smrt

"Nisam medicinski stručnjak, ali ovdje bi bile fatalne posljedice", rekao je sudski vještak Berislav Barišić iz Centra za forenzična ispitivanja Ivan Vučetić.

"Iz iskustva mogu reći što se dogodilo. Kontakt čeonog dijela vozila s donjom potkoljenicom, nakon toga slijedi nabačaj kuka na prostor poklopca motora te udarac ramena i glave na vjetrobran. Nakon toga dolazi do odbačaj tijela i leta kroz zrak te klizanja po tlu", stručnim je rječnikom opisao Jaroslavljevu pogibiju vještak Barišić. 

Sve to dogodilo se u djeliću sekunde, nedovoljnom da se kamera okrene i poprati lutku kako leti zrakom i udara u tlo. 
Lutku Jaroslava ubio je Eduard Kolla, ni sam ne zna koliko je već takvih lutki ubio. Oklopljen zaštitnom opremom zaletio se rashodovanim automobilom iz gustiša obraslog ambrozijom po poligonu Prometnog fakulteta. Pred njegovim očima prsnulo je vjetrobransko staklo, desetak metara iza njega ostala je ležati lutka. 

U sedam mjeseci 184 mrtva na hrvatskim cestama

"Udarao sam lutke i brzinama većim od 110 kilometara na sat. Tada postoji opasnost da glava ili ruka lutke završi u kabini vozila i ozlijedi me. Kao i u prometnoj nesreći. Pri ovoj brzini strada samo lutka, ali ja se ipak štitim odijelom i kacigom", rekao je Kolla koji već godinama sudjeluje u ovakvim ispitivanjima.

Svako takvo mjerenje omogućava bolje vještačenje stvarnih prometnih nesreća. Znanstvenici i sudski vještaci sa svakom novom simulacijom bolje razumiju što se događa i lakše odluče tko je i kako zapravo skrivio nesreću. A, posla imaju.

U sedam mjeseci ove godine na hrvatskim prometnicama život su izgubile 184 osobe. Nacionalni cilj je smanjiti broj smrtno stradalih ispod 213 godišnje. Ne vjeruju da će to uspjeti.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.