Njemački list Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) objavio je kritički tekst o rekordnom koncertu Marka Perkovića Thompsona, u kojem upozorava na prisutnost krajnje desničarskih parola i rehabilitaciju ustaškog režima usred Zagreba, pred stotinama tisuća ljudi.
Pod naslovom "Desničarske parole na najvećoj hrvatskoj pozornici", autor Michael Martens piše da je Thompsonov koncert održan u subotu na zagrebačkom Hipodromu bio više od glazbenog spektakla, bio je ogledalo duboko ukorijenjenih povijesnih kontroverzi i društvenih podjela u Hrvatskoj.
Prema organizatorima, na koncertu se okupilo više od 500.000 ljudi, iako je moguće da je taj broj bio manji. U svakom slučaju, riječ je o najvećem koncertu u hrvatskoj povijesti, a autor FAZ-a napominje da je to, osim besplatnih događanja, jedan od najvećih koncerata u povijesti Europe.
Martens podsjeća da Thompsonova najpoznatija pjesma "Bojna Čavoglave" počinje uzvikom "Za dom spremni", što je bila službena parola ustaškog režima Ante Pavelića, Hitlerovog saveznika na Balkanu tijekom Drugog svjetskog rata.
Na koncertu u Zagrebu, navodi FAZ, stotine tisuća ljudi odgovarali su sa "spremni" na Perkovićev uzvik, a to autor uspoređuje s "hrvatskom verzijom Heil Hitler".
U tekstu se navodi da je u petogodišnjem teroru NDH ubijeno gotovo 500.000 ljudi, među kojima više od 300.000 Srba, ali i Židovi, Muslimani, Romi i Hrvati. Više od 80.000 ljudi ubijeno je samo u logoru Jasenovac, koji FAZ naziva najvećim logorom smrti koji nisu vodili Nijemci.
FAZ podsjeća na Thompsonove proturječne izjave o pozdravu "Za dom spremni" te njegovu tvrdnju da taj slogan ima starije korijene. No autor ističe da se on danas ne može odvojiti od fašističkog konteksta iz razdoblja 1941. – 1945., jednako kao što se, primjerice, izraz "Jedem das Seine" (Svakome po zaslugama) ne može odvojiti od koncentracijskog logora Buchenwald.
Upozorava se i na zabrinjavajuće rezultate istraživanja zagrebačkog Instituta za društvena istraživanja, prema kojem trećina mladih u Hrvatskoj vjeruje da je NDH samo "štitila interese Hrvata".
Thompson, koji od 2019. ne daje intervjue, odbio je odgovoriti na pitanje što misli o Paveliću, kazavši samo: "To bih zadržao za sebe."
Autor zaključuje da je Perkovićeva metoda jednostavna – izreći nešto dvosmisleno, potom tvrditi da je krivo shvaćen, ili negirati da poznaje povijesni kontekst onoga što izgovara. Time prepušta publici da "dovrši poruku". Njegov poslovni model je desetljećima isti, korištenje svog ugleda domoljubnog patriota ne samo za zarađivanje, već i za rehabilitaciju ustaškog režima.
FAZ kritizira i političku potporu Thompsonu. Navodi da je premijer Andrej Plenković došao na generalnu probu i fotografirao se s pjevačem, a da su prisutni bili i ministar unutarnjih poslova Davor Božinović i ministar obrane, koji su koncert nazvali "slavljem zajedništva i domoljublja".
Važnu ulogu, piše FAZ, ima i Katolička crkva – umirovljeni biskup čitao je molitvu s video-ekrana, iako sam Perković nije poznat po osobitoj religioznosti.
FAZ zaključuje da Thompsonov koncert i dalje polarizira hrvatsko društvo. Dok stotine tisuća ljudi slave njegov spoj kiča, ratne romantike, katolicizma i povijesnog revizionizma, gotovo jednak broj građana ga odlučno odbacuje.