Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić apelirao je jučer na ugostitelje da "pametno i mudro formiraju cijene usluga" te naglasio kako smo, unatoč zadržavanju cjenovne konkurentnosti, došli do ruba.
Govoreći o tome koje su mediteranske destinacije skuplje, a koje jeftinije, pojasnio je kako je potrebno raščlaniti smještaj i ugostiteljske usluge.
>> Šef HTZ-a: Došli smo do ruba. Hoteli su nam skuplji od Grčke, Španjolske i Italije
"U kratkim crtama, Hrvatska je u okvirima cjenovne konkurentnosti, ali mogu reći da, s obzirom na podatke koji dolaze iz Eurostata i nekih drugih institucija, Hrvatska je rubno cjenovno konkurenta", ustvrdio je.
"Primjerice, hoteli i kampovi su povoljniji u Hrvatskoj u odnosu na zemlje iz kojih dolaze turisti - Austrija i Njemačka, ali smo zato skuplji od Grčke, Španjolske i Italije. S druge strane, privatni smještaj je malo skuplji od Italije i Francuske, a nešto povoljniji od Grčke i Španjolske", rekao je.
Njegove izjave danas je za Novu TV komentirao ministar turizma Tonči Glavina.
"Mi smo jučer imali Vijeće za upravljanje turizmom na otoku Hvaru i ta tema je bila na dnevnom redu. Cijelu zimu o tome smo govorili, u veljači imali sjednicu i isto tako jasno upozorili turistički sektor i prezentirali podatke".
Naglasio je kako su cijene, između ostalog, odnos ponude i potražnje. "Unatoč individualnom dojmu naši podaci su stvarno dobri za prvih 6 mjeseci, imamo odlične rezultate pa i prihode. Broj Hrvata koji realiziraju dolaske isto tako veći je nego ikad do sada", rekao je. Naglasio je da nije istina da gradovi prazni.
"Mi smo jedna od rijetkih zemalja koji ima jako dobro uređen sustav evidencije statistike, pitajte bilo koju službenu turističku zajednicu dat će vam stvarne podatke. Bili smo i u Dalmaciji i vidjeli da su destinacije jako dobro popunjene", rekao je.
Na upit je li mu preskupo kada sjedne nešto pojesti naglasio je: "To vam je isto ili slično kod naših konkurenata, kod nas su cijene rasle, ali rasle i drugima".
Naglasio je da su oni prvi o tome upozoravali te su jučer poslali važnu poruku s obzirom na geopolitičku sliku. "Stvorili smo sve preduvjete da možemo ostvariti dobro poslovanje", poručio je.
Na upit boji li se da će visoke cijene otjerati turiste rekao je: "Ne bojim se, mi jesmo dizali cijene, ali dizali smo i kvalitetu. U ovom poslu važno je ne da budemo najjeftiniji nego da odnos cijene i kvalitete je dobar, puno smo ulagali i digli kvalitetu. Kad gledamo obiteljski smještaj to je i dalje jedna od najprofitabilnijih biznisa u Hrvatskoj", smatra Glavina.
Poručio je da traje utakmica i da je ta borba nikad žešća. Naglasio je da će se sve vidjeti na kraju godine te da ćemo tada imati krvnu sliku i vjeruje da ćemo biti zadovoljni, ali naglasio je da moramo biti mudri.