PRIVATIZACIJA svih brodogradilišta ide do kraja godine, složan je uoči sutrašnjeg izvješća Europske komisije o monitoringu ministarski dvojac Radimir Čačić-Slavko Linić. Jedino neriješeno pitanje ostaje 3.maj, a neslužbeno se govori kako bi ga mogli kupiti Šveđani u zamjenu za kupnju njihovih borbenih aviona.
HITNA privatizacija Brodosplita i pronalaženje održivog rješenja za 3.maj i Brodotrogir najvažnije su poruke Europske komisije uoči sutrašnjeg izvješća o monitoringu. Škverovi i dalje ostaju jedno od glavnih pitanja kojima se Hrvatska Vlada mora pozabaviti do ulaska u Europsku uniju. Nakon Kraljevice i Uljanika na red ovih dana stiže i Brodosplit.
Kraljevica je u stečaju, Uljanik privatiziran po modelu radničkog dioničarstva, na čekanju su Brodosplit, Brodotrogir i 3.maj. Odluku kojom se prihvaća ponuda samoborskog DIV-a za kupnju više od osam milijuna dionica Brodosplita Vlada je prihvatila još u ožujku, a plan vlasnika Tomislava Debeljaka bio je u škver ući do početka rujna.
"Apsolutno smo spremni, jedva čekamo. Prvog devetog ja se nadam da će krenuti", kazao je tada Debeljak.
Ugovor za Brodosplit u roku tjedan dana
Gotovo mjesec i pol dana kasnije - još uvijek ništa. Privatizacija škverova i restrukturiranje brodogradnje jedno je od deset najvažnijih pitanja na koje odgovor čeka Europska komisija. Sutrašnje izvješće o monitoringu požurilo je Vladu, koja najavljuje kako ugovor za Brodoplit na potpis dolazi u roku tjedan dana. Nakon premijera Zorana Milanovića i ministra financija Slavka Linića potvrdio je to i prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić.
"Mi smo sve procese s Bruxellesom, AZTN-om i unutar zemlje u razgovorima s privatnim partnerom završili, Vlada je donijela sve odluke i u najkraćem mogućem roku će ugovori biti potpisani", istaknuo je Čačić.
Isto vrijedi i za preostala dva brodogradilišta, najavljuje ministar financija Slavko Linić.
"Privatizacija do ulaska svih brodogradilišta će biti dovršena po modelima vjerojatno neposredna pogodba. Znači, svakome je moguće da bude prisutan, ako ima ozbiljnu ponudu", kaže Linić.
Švedski konzorcij bi mogao preuzeti 3. maj?
Ozbiljna ponuda za 3. maj, nagađa se, mogla bi biti ona švedskog konzorcija. Šveđani bi Hrvatskoj prodali svoje borbene avione, a neslužbeno se doznaje kako bi zauzvrat kupili riječki škver gdje bi proizvodili brodove u godišnjoj vrijednosti od 100 milijuna dolara. Potpredsjednik Čačić još uvijek je oprezan.
"Što se tiče 3. maja, postoji koncept s kojim se ušlo u privatizaciju Uljanika, a javljaju se i neke druge opcije, koje kada budu spremne da se iznesu u javnosti, bit će iznesene", poručio je Čačić.
"Dajte nam posla!"
U riječkom su brodogradilištu optimistični. Čelnik sindikata metalaca, Juraj Šoljić tek poručuje: "Dajte nam posla!"
"Ne želimo pristati ni na kakav drugi model, nego onaj koji će jamčiti zaposlenost, restruktiriranje, ne zaduživanje imovine društava. Moraju se osigurati i plaće u narednom razdoblju, a svakako da pozdravljamo ovu švedsku soluciju, ako ona garantira zaposlenost za cijelu grupu", naglasio je Šoljić.
Nakon kritike Hrvatske udruge sindikata da posljednjih mjeseci ne mogu dobiti informacije o privatizaciji škverova, Vlada je pokrenula sastanke sa sindikatima brodogradilišta. Osim u 3. maju danas je održan sastanak sa sindikatima Brodotrogira, a uskoro se očekuje i onaj u Brodosplitu.