Nastavnici u Njemačkoj izražavaju zabrinutost zbog rastućeg problema s kojim se suočavaju u obrazovnom sustavu. Problemi s rukopisom postaju sve izraženiji među školskom djecom, upozorava Franz-Josef Meyer (61), predsjednik Udruge za obrazovanje Donje Saske. Djeca pišu izvan zadanih linija, počinju pisati na sredini stranice i općenito imaju nečitljiv rukopis, detaljno objašnjava Meyer.
"Naši školarci zaboravljaju pisati. Čini se da se danas ne pridaje vrijednost rukopisu. Zbog pandemije covida-19 koja je dovela do zatvaranja škola i ukidanja ocjenjivanja pisanja i oblikovanja teksta, ovi su problemi dodatno pogoršani", navodi Meyer.
Meyer ističe važnost rukopisa za razvoj inteligencije, naglašavajući kako pisanje potiče moždanu aktivnost i razvoj fine motorike, piše Fenix Magazin.
Stefan Güll (59), voditelj njemačkog udruženja učitelja, apelira na potrebu za hitnom akcijom sugerirajući da osnovne škole trebaju uvesti više aktivnosti pisanja, poput diktata i eseja, jer se osobne rukom pisane poruke zamjenjuju digitalnim komunikacijama. Güll naglašava važnost pisanja za poticanje kreativnosti, ali isto tako priznaje značaj digitalne pismenosti.
Alarm zbog pada vještina pisanja među učenicima upaljen je već u svibnju 2023. Tada je objavljeno istraživanje Instituta za razvoj kvalitete u obrazovanju, koje je otkrilo da četvrtina učenika četvrtog razreda ne posjeduje odgovarajuće vještine pisanja. Ministrica obrazovanja, Bettina Stark-Watzinger, izrazila je zabrinutost zbog sve slabijih osnovnih vještina među učenicima, naglašavajući hitnu potrebu za jačanjem temeljnih vještina poput čitanja, pisanja i računanja, ključnih za obrazovni uspjeh.