Ne baš dragi moj Kralju,
dapače, prije licemjerni Marko, božjeg kompleksa Marko, Pinokio Marko obzirom da razna Gepetta nude i govore tvoje riječi i upravljaju tvojih postupcima. To bi bilo da te se etiketira kao što ti etiketiraš ljude koji se ne slažu s tvojom glazbom, političkim stavovima, retorikom, etikom i estetikom i promoviranjem dešnjačke vrste domoljublja.
Ali ok, pustimo to lijevodesničarenje zasad, dovoljno se sami šlepate na taj narativ. I glumu lošu na razini Krv nije voda i Sedlarovih recentnih remek djela si savladao to smo vidjeli iz otkrivanja snimanja nedavnih mobitel selfie pokušaja zamjena teza i igranja žrtve. Sve je ok, kad nema vještine, ima cifre.
Eno, kao novinar zainteresiran za pop kulturu i indie redatelj/producent, a prije završetka dokumentarnog filma "MPT: Cijena domoljublja" posvećenog ne tebi, već hrvatskom, pardon rvackom puku, društvu i socijalnom momentu koje je dozvolilo da pjevač i autor toliko limitiranih autorskih, pjevačkih i izvođačkih kapaciteta, postane nacionalni heroj određenog dijela rubno pismenog puka i onih drugih, imam potrebe obratiti se javno s nekoliko rečenica obzirom da tvoje (čitaj: Vaše, tebe i tvoje sekte) teroriziranje, izigravanje žrtve, bipolarnost informacijama već dugo predugo traje svima zainteresiranima za život mimo koketiranja s ustaštvom, nacionalizmom s Temua i domoljubljem koje mijenja trobojnicu i šahovnicu samo u smjeru para i parazitiranja na neukosti i zatucanosti dijela puka kojem se obraća – kako glazbeno tako društveno, kako društveno, tako i povijesno.
Uz napomenu kako sam apsolutno apolitičan i kako mi tvoj trenutni oponent Tomek Tomašević jednako nije simpatija zbog toga što sluša loše bendove, naziva ih punkom i kako igra košarku, a o vođenju glavnog sela, pardon gradića Zagreba, neka se bave oni koji tamo žive.
Tako da svi tvoji pratitelji koji će u činjenici kad ne zinem i kleknem pred tobom, rado bih rekao i tvojim radom ali toga nema, nego se usudim konstruktivno pozvati na razgovor kao i za našeg prvog i jedinog susreta pred cca 15 godina kad smo za HTV odradili 1/1 intervju, vidjeti jugonostalgičara, srbočetnika, leftarda, pič..u komunističku i slične nemušte epitete kojih se uz još nemaštovitije prijetnje dosjete prepisati s obzirom da im je invencija reda veličine puštanja vode iz slavine, toliko se savlada.
I čisto da ne bude zabune kako parazitiram na tebi i tražim svoj medijski prostor preko tvoje jadne savijene i nedisciplinirane kičme, ne radim to. Ti si najmanje interesantan u cijeloj priči, ali je sustav pokretanja i marioneta pokrenut oko toliko limitiranog tebe zanimljiv i dokle ide taj sistem domina.
Ali da, kad završim film svakako ću Vam prvo ponuditi pravo prvokupa i otkupa za 500.000 eura da ne bude nikad javno prikazan, analogija s nesviranjem na dragi nam nacionalni HDZ je jasna.
Molim te objasni mi u čemu je to tvoje veliko hrvatstvo točno bolje i veće od mojeg ako, redom:
1. Kad izjaviš da nisi radikalan, ali da će tvoj tim povući radikalne mjere ako ti se uskrati drugi nastup u prostoru kojim upravlja grad Zagreb, Areni Zagreb, zbog donesene odluke po kojoj se klicanje proustaških stihova ne smatra dobrodošlim, što te to čini? Je li licemjerom? I je li to javna prijetnja? I zašto ne iznajmiš neki privatni prostor ostalo je para od oba hipodroma, ne? Ili ti politički zaštitnici i oni s kojima si se i čijom djecom fotkao na hipodromu opet plaćaju za "nesviranje"? Jel to novi Markov trg i šatoraši moment? Oćemo opet citirat Alana Forda?
Ne pitam te zapravo, retorički je.
2. Parnicu protiv Grada Pula iz istog razloga odbijanja davanja dozvole, ne zabrane nastupa, u pulskoj Areni, si izgubio. Iz istih razloga ti je ne zabranjen, nego uskraćen prostor nastupa u Nizozemskoj, Švicarskoj, Njemačkoj, etc…pa u čemu je sad Grad Zagreb različit u tretmanu tvoje glazbe, nakon što ste se već ljetos propisno prodernečili hipodromom, nije ti to dovoljno?
Ne pitam te zapravo, retorički je.
3. Zašto ne iznajmiš neki privatni prostor ostalo je para od oba hipodroma, ne? Ili ti politički zaštitnici i oni s kojima si se i čijom djecom fotkao na hipodromu opet plaćaju za "nesviranje"? I naprosto mora bit politički jer ako se tebe ne voli i ne sluša onda je to čin nedomoljublja i napada na državu, a ne može i ne smije bit samo to da postoje ljudi s glazbenom školom kojima to očajno C Bebek jaukanje nije u svijetu molova, durova i dernečenja interesantno? Jeftina ti je spika, razumiješ?
Ne pitam te zapravo, retorički je.
4. Zašto nikad niste javno komunicirali službeni broj prodanih ulaznica s hipodroma u Zagrebu nakon 281 000? I koliko je od toga prijavljeno ZAMP-u kao odokativna procjena tih 500 000 ljudi koji nisu bili na zagrebačkom hipodromu? Pitali smo Entrio službenog prodavača ulaznica, pitali smo hipodrom, oni su nas usmjerili na organizatora, tj Vas. Organizator tj Vi nikad niste odgovorili. Pa eno samo koliko je to hrvatstvo točno u parama i plaćenom porezu? Je li prijavljeno ZAMP-u 503 000 ljudi s koncerta na hipodromu ili i tamo imate svoje ljude?
Ne pitam te zapravo, retorički je.
5. Koliko je herojski i junački igrati žrtvu i podizati tužbe u sprezi s političkim žnorama protiv novinara koji se drznu istraživati neke dvojbene poteze i postupke oko uzurpacije zgrada u vlasništvu stanara, Split, Derifaj, da ta tema? Jer je dirnula u pravo Nedodirljivog da potencijalno kriminalizira na nekretninama. Čak i da je novinarska u prekršaju ne čini li se herojski na ovaj način obračunavati s ljudima koji ti ne kleknu i ne zinu na tvoj kunst uzurpiranja? Znaš li kako se zove sistem jednoumlja u kojem se ne dira Nedodirljive? Da nije komunizam? Tko te ono najviše žulja, nije li Tito? Znaš li kako se zove sistem u kojem se zatvara neistomišljenike? Da nije fašizam?
Ne pitam te zapravo, retorički je.
6. Ako si tokom karijere počevši od Bojne Čavoglave koja je 7/8 makedonski narodni ritam, posuđivanja ABBA-e (Preko sedam brda, gora), srpskih narodnih pjesmica (Anica Kninska kraljica), AC DEC-a (Geni kameni) pa na svakom albumu uzimao od tuđih ideja i gotovih ritmičkih i melodijskih i produkcijskih refrena baš kao i tvojih kolege od Jaje Houre do Bejbe Lazanje, gdje je točno tu autorski moment i koje je točno vrijednost i tvoj potpis odnosnih pjesama?
Razumijem ego i taštinu i kompleks Boga, ali u kojem momentu jednu jedva pismenu pjesmicu čiji stih "Za Doom, ne Dom Spremni" samo kod ljudi koji su slovkali U kao samoglasnik na satovima hrvatskog, povijesti i glazbenog, može egzistirati kao nacionalna budnica dok dobrom dijelu puka taj isti alegorijski ulazi u vremena podsjećanja na najkukavičkiji režim hrvatske povijesti – ustaštvo i poglavnika Antu Pavelića čije prodavanje i odricanje zemlje veličate kao velebni nacionalistički čin domoljublja?
I kako je tvoja cajkaška glazba i u čemu drugačija od Aleksandre Prijović i Lepe Brene po samom sadržaju skladanja, a eno ljute su protivnice, s krive strane rijeka i granica? Tvoja sekta tu cajkašku kulturu promiče i razumije, stavlja znak jednakosti, ostalo bi branila, jer su pobrkali pojmove što su i tko su branitelji, a ti si Mesija što točno ono kad odšutiš, prešutiš i ne komentiraš? Nema na blesimetru? Treba ne pročitat nego reć od istine? Ima li toga uopće u MPT-a?
Ne pitam te zapravo, retorički je.
7. Zašto se nikad poslije onog jedinog uživo susreta offline nisi skupio i odrekao ustaštva uživo i osudio ustaški režim? Kome to više nikad nije bilo u interesu?
I zašto toliko boli osuditi nasilje i novi val nepismenih ustašoidnih klinaca koji atakiraju sve što podsjeća na kulturu, onu realnu kulturu, ne tvoju turbo folk cajkašku kulturu veličanja rata, nasilja, uloge patera familiasa, Boga oca, vrhovnoga? Ti klinci ne mrze samo srpsku kulturu oni mrze hrvatsku kulturu, školu, trud, ono kad moraš malko više od tri zgiba u teretani, znaš, kulturu uopće.
Ne pitam te zapravo, retorički je.
8. Je li moguće Kralju da si zapravo samo licemjeran čak i ako ti ne brojim ratni staž, kažu tri mjeseca uvrh glave na prostorima na kojima se nije borilo već tu i tamo zapucalo?
Je li moguće da klečiš jedino pred Bogom Kapitalom i zašto ako ne, ne doniraš svu lovu svog koncerta u Areni recimo tvojim i uplatiš im bar za večernju školu kad već redovna nije išla, kako bi naučili što domoljublje zapravo jest? Ima li u sustavu tvog domoljublja ljubav prema domovini u kojoj ti toliko objeručke daješ sve domovini, a ne ona tebi? Ne mislim pritom na prilagođene i plaćene poreze.
Ne pitam te zapravo, retorički je.
9. Zamjena teza, Kralju. Moje domoljublje nije virenje iz guzice političkim strukturama, mahanje šahovnicom, šlepanje na Devesprvu, rat, oružje, Gospu, Boga, kriminal, tebe i ine Vaše "vrijednosti".
Domoljublje je konstruktivno i kreativno kritiziranje ljudi koji ne kleče po oltarima domovine (vladajuće stranke i mlitave opozicije) i struktura koji je već 35 godina sustavno uništavaju RH i nuđenje u svom fahu i domeni konstruktivnih djela, ideja i modela boljeg i drugačijeg od tog što Vi nudite kao vrijednosti.
Zato jer želim zdravu i bolju domovinu. Zemlju. Koja nije uništena i devastirana od Vas koji klečite i zijate i plasirate svoju zaradu pod domoljubljem. Razumiješ li?
Ne pitam te zapravo, retorički je.
10. Oćeš mi podpisad, pardon, potpisat novi album?
Ne pitam te zapravo, nije retorički, zajebajem se, prcam te malo, kao što ti prcaš svih onih tri milijuna preostalih koji ti nisu svrdlali do hipodromskog Gospe Od Dronova dna, ali da ti prevedem s rvackog na hrvatski.
Evo, u redu znanih ti Deset božjih, ne božijih zapovijedi, interesiralo bi me ne dobiti odgovore na pitanja kad se već nema varijante opet stati pred kameru 1/1 na zamoljeni intervju za odnosni dokumentarni film koji neće biti dirigiran kao ona predhipodromska otužna rezačina na HTV-oko Dnevnika.
Ali tog neće biti. Jer ne klečim. Niti poštujem licemjere. I kad se pitaš tko sam da si uzimam za pravo prozvati Kralju Najvećeg Nedodirljivog Tebe? Nitko, srećice, nitko. Nebitan sam. Hrvat. Zemljanin. Domoljub. Koji poštuje zakone. Plaća poreze. Ne prodaje jeftine nacional floskule.
Ne viri političarima iz pozadina. Voli svoju domovinu i ljude malčice drugačije. Pismene. Humane. Nelicemjerne. I kojem je pun trokurac jeftinih igrokaza i prodavanja domoljubnih i nacional floskula. Eno, taj. I nisam sam. Jako, jako nisam sam.
Hvala na nerazumijevanju. Živ bio Markane, Kralju.
Tvoj vjerni obožavatelj, pratitelj i štovatelj,
Pjevač grupe VIS Nisteniprije.
Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala.