DRUŠTVENE mreže eksplodirale su novim fenomenom. Riječ je o mirisima koji mirišu kao niche klasici ili dizajnerski bestselleri, ali koštaju otprilike koliko i jedna prosječna večera za dvoje. TikTok, Reddit i parfemski forumi pretvorili su se u poligon za usporedbe, recenzije, “prije–poslije“ testiranja i lov na najbolji omjer cijene i kvalitete. Ako se do prije nekoliko godina pričalo da je parfem investicija, danas se otvoreno hvali pronalazak jeftinijeg parfema koji miriše kao nešto iznad 150 eura, a košta tek djelić tog iznosa.
I što je najbolje, taj trend nije ostao rezerviran za par fanatika na internetu. Ove zime postao je masovno mainstream jer se savršeno poklopio s blagdanskim kaosom, lovom na poklone i potragom za parfemima koji traju, ostavljaju trag i ne ruše kućni budžet.
"Ovo miriše kao moj parfem od 200 eura“ ili "Ne mogu vjerovati da ovo košta 20 eura i drži cijeli dan“, česti su komentari. Čak i oni koji parfeme kupuju tek povremeno sada pretražuju liste "best budget perfumes 2025.“, a parfemski komentatori s interneta postaju novi sezonski gurui. I to ne bez razloga. Mnogo tih mirisa doista nudi projiciranje, prisutnost i karakter kakav smo godinama vezali isključivo uz znatno skuplje brendove.
Zato danas imamo brendove koji su se pretvorili u TikTok miljenike. Christina Aguilera godinama slovi kao jedan od najpohvaljenijih ženskih budget parfema zbog slatkastog, seksi profila koji ostaje dugo na koži. Bruno Banani Woman često se pojavljuje u videima "parfemi koji su mi donijeli najviše komplimenata“. La Rive In Flames i Sabrina Carpenter Sweet Tooth postali su hit upravo zato što nude moderan, topao, gurmanski ili cvjetni profil koji podsjeća na puno skuplje dizajnerske mirise, a s.Oliver So Pure Women ulazi u kategoriju čistih, elegantnih mirisa koje internet opisuje kao svakodnevni potpis. Cijelu kolekciju parfema možete vidjeti ovdje.
Kod muških mirisa, viralni preglednici najčešće izdvajaju Bruno Banani Man kao jedan od najpoželjnijih pristupačnih muških parfema, La Rive Amber King kao idealnu drveno-aromatičnu opciju za večernje izlaske te La Rive Cash for men koji se često opisuje kao iznenađujuće moderan, svjež i nosiv. s.Oliver Men drži stabilnu reputaciju clean signature parfema, dok David Beckham Instinct ostaje jedan od najpopularnijih prvih muških parfema kod mlađe publike – jednostavan, privlačan i univerzalan.
Upravo na ovom valu popularnosti u prvi plan dolaze i trgovine koje nude takve mirise odmah i bez komplikacija. Ključno je nešto vrlo praktično. Svi ovi hit parfemi mogu se kupiti u dm trgovinama, bez čekanja, narudžbi i preskupih shippinga, i to po trajno dobrim cijenama. Taj moment dostupnosti postao je presudan za blagdansku sezonu, jer ljudi žele kupiti odmah, isprobati miris izbliza i otići doma s poklonom u vrećici, a ne nadati se da će paket stići na vrijeme. Pouzdana kupovina je i u dm online shopu.
Ova kombinacija – dobra kvaliteta, jasni profili, viralne preporuke i realna cijena – stvorila je parfemsku demokratizaciju kakvu do sada nismo vidjeli. Više nije pitanje "koji parfem si možeš priuštiti“, nego "o kojem parfemu se najviše priča na internetu“. A to je rijetka prilika u beauty industriji, jer trend ne guraju brendovi, nego ljudi.
Prije desetak godina, ideja o povoljnom parfemu koji miriše skupo djelovala je kao mit. No industrija se promijenila, a s njom i navike kupaca. Proizvođači su počeli ulagati u bolje formulacije, dugotrajnije kompozicije i kvalitetnije osnovne note, dok su društvene mreže preuzele ulogu najvećeg recenzenta na svijetu. Ako parfem ne valja, internet će to reći odmah. Ako je iznenađujuće dobar, taj će miris potpuno očekivano postati viralan.
U viralnim videima najčešće se pojavljuju tri kategorije. Gurmanski mirisi za cozy večeri, voćno-cvjetni za svečane prilike i drveno-začinski za večernje izlaske. Zajedničko im je to da se osjećaju se kao statement, mada nisu cjenovno u rangu dizajnerskih.
Lattafa Yara i Yara Moi dominiraju ženskim videima, jer daju kremastu, toplo-slastičarsku atmosferu koja podsjeća na kolače, vaniliju i večeri pod dekicom. Queen of Life se preporučuje kao onaj svakodnevni parfem za koji uvijek dobiješ kompliment, dok se Christina Aguilera etablirala kao iznenađujuće dobar izbor za žene koje žele seksi, slatkastu i dugotrajnu notu za večernje izlaske.
Kod muških mirisa, Armaf i Bruno Banani često se spominju kao najbolji ulaz u svijet parfema koji ostavljaju trag. Drveno-začinski profili postali su mega popularni i među mlađom ekipom, dijelom zbog estetike “dark masculine“ trendova, dijelom zato što takvi parfemi odlično funkcioniraju zimi i navečer.
Potražnja ovih dana ubrzano raste jer parfemi ponovno postaju jedan od najtraženijih poklona za blagdane. Uz božićne večere, obiteljska druženja, izlaske, romantične spojeve i uredske domjenke, ljudi žele miris koji može biti i osobni potpis i prigodan poklon.
Internet je možda stvorio hype, ali kupci su potvrdili da iza ovih mirisa stoji puno više od trenda. Oni su postali novi standard: parfemi koji mirišu skupo, a ne koštaju skupo. I dok veliki brendovi planiraju svoje kampanje za 2025., "budget best-buy“ mirisi tiho zauzimaju police ormarića i feedove.
Sponzorirani sadržaj donose Index i dm u skladu s najvišim profesionalnim standardima.