Novi Seat Toledo

SEAT će na salonu automobila u Parizu premijerno prikazati novu generaciju Toleda čija prodaja počinje krajem godine.

Prve fotografije novog Toleda objavljene su dva mjeseca nakon auto-salona u Madridu, gdje je Seat prvi puta prikazao istoimeni prototip i najavio skori dolazak španjolske limuzine. Novi model u potpunosti prati trend započet s Alteom, prvim sportskim monovolumenom Seata, kojim starta sveobuhvatna obnova palete modela.

Najviši u klasi

Za razliku od prije spomenute Altea-e, dizajneri kod Toleda nisu ponudili ništa revolucionarno. Istina, razlike u odnosu na trenutno aktualni model se vidljive "iz aviona", ali ono što prvo upada u oči je velika sličnost s luksuznim Renault Vel Satis-om, od kojeg je Toledo posudio avangardnu koncepciju.

Prednji kraj s prepoznatljivom maskom i modernim svijetlima slijedi smjernice s Altea-e, a slično se može reći i za dinamične linije boka. Mediteranski štih teško je uočljiv straga, gdje je sličnost s francuskim "poslovnjakom" vrlo izražena. Duljinom od 4.5 i širinom od 1.77 metara, automobil spada u prosjek klase, što se nikako ne može reći za visinu. Toledo je visok čak 1.57 metara, što je povećanje od 12 cm u odnosu na prethodnika i ukupno gledano najveća visina u klasi.

S obzirom na rečeno u komfor Toleda ne treba sumnjati. Obitelji će znati cijeniti MPV koncepciju, ali i 501 litru prtljažnog prostora, što je u odnosu na Alteu više za gotovo sto litara. Da je riječ o odličnom rezultatu govori i podatak da veći "bunker" u klasi ima samo nova Škoda Octavia (560 l) i Renault Megane Sedan (520 l). Dvostruka podnica skriva uvijek dobrodošle pretince, a tu je i mogućnost preklapanja asimetrično djeljivog naslona stražnje klupe.



Sigurnost je prioritet

Toledo dijeli platformu sa VW Golfom V, što u prijevodu znači da su vozna svojstva na visokoj razini. U početku će se nuditi četiri motora, dva benzinska (1.6/102 KS, 2.0 FSI/150 KS) i isto toliko dizelskih (1.9TDI/105 KS, 2.0 TDI/140 KS). Na sportsku izvedbu će trebati pričekati nekoliko mjeseci, a isto vrijedi i za luksuzne  inačice. U prvom slučaju misli se na benzinski motor opremljen turbo-punjačem snage oko 200 KS, dok se u drugom podrazumijevaju V6 izvedbe s pogonom na sve kotače.

Ponuda mjenjača je više nego bogata. Uz serijske manualne mjenjače s pet odnosno šest stupnjeva (snažniji motori), proizvođač će nuditi modernu 6-stupanjsku automatiku s Tiptronic funkcijom, te 6-stupanjsku DSG mjenjačku kutiju dostupnu u kombinaciji s 2.0 TDI motorom.


Sudeći po najavljenoj bogatoj opremi, Seat je posebnu pažnju posvetio pasivnoj i aktivnoj sigurnosti. Potpuni paket zračnih jastuka (6) prate pojasevi u tri točke vezivanja  za svih pet putnika, a dio serijske opreme su i dva Isofix pričvršćenja za dječje sjedalice.

Za uzorno ponašanje na cesti brine se cjelokupna elektronska logistika u vidu kočnica opremljenih ABS+BA sustavom, a tu su još i elektronski nadzor stabilnosti (ESP) i kontrola trakcije (TC).

Od inovacija Toledo donosi Bluetooth bežično povezivanje mobilnog telefona i multifukcijsko kolo upravljača. Bogatiji paketi opreme će, uz automatski-klima uređaj, sadržavati i audio sustav opremljen CD-playerom s funkcijom čitanja MP3 zapisa.

Seat će ovu godinu zaključiti lansiranjem još jednog atraktivnog modela, a već iduće godine na tržište stiže potpuno novi Leon i najvjerojatnije Arosa. Još uvijek svježa Ibiza, Cordoba i monovolumen Alhambra dobiti će svoje nasljednike 2007. godine, do kada bi svijetlo dana trebao ugledati prvi Seatov roadster izveden na osnovi studije Tango.

Miljenko Nikolić

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.