Nissan X-Trail 2.0 dCi SE: Formula koja traje

PREDSTAVLJEN sada već daleke 2001. godine X-Trail je bio prvi Nissanov SUV model. Usprkos inflaciji kompaktnih SUV-ova X-Trail je i u novom izdanju ostao čvrsta valuta temeljena na uspjehu prethodnika.

Iako je malotko to mogao zamijetiti, od prošle godine u ponudi je nova generacija modela. Novi X-Trail temeljito je obnovljen, no u načelu je ostao isti. Da, u Nissanu su išli suprotnim putem od konkurencije. Umjesto da primjene puno jeftiniji recept kojim se mijenja pakiranje, a sadržaj ostaje isti, oni su na sreću budućih vlasnika napravili suprotno.

Ne samo da se novi model ne razlikuje bitno u odnosu na prethodnika, već mu je toliko sličan da je dvije generacije teško uopće razlikovati. Nimalo čudno s obzirom da se radi o klasi u kojoj se dizajnerski trendovi najsporije mijenjaju, a proizvod bira prvenstveno razumom.

Stoga ne čudi što je X-Trail svih ovih godina ostvarivao odličnu prodaju, a Nissanove povratne informacije govorile kako vlasnici, postojeći i budući, na vozilu ne bi ništa mijenjali.

Vizualno je dakle X-Trail ostao isti, uglasto vozilo lišeno bilo kakve agresivnosti. Poput dobronamjernog stvorenja obraća se simpatičnim licem i posve nenametljivom formom tjerajući u očaj sve one koji limenim ljubimcem žele izazvati (straho)poštovanje na cesti, a nerijetko i općenito u životu.

No, na papiru su razlike nešto uočljivije. Tako je duljina vozila povećana pozamašnih 17,5 cm, dok su visina i širina napredovale jedan, odnosno dva centimetra. Međuosovinski razmak pritom je ostao istih 263 cm.

Da, X-Trail djeluje vrlo pristupačno, a tek bolje opremljenije izvedbe naslućuju kako se ispod gotovo konfekcijskog odijela krije prava terenska zvijer. Naravno, radi se o zadebljanjima karoserije, aluminijskim naplatcima i napose reflektorima integriranim u krovne nosače. Potonji rade isključivo u kombinaciji s dugim svjetlima, a praktičnu primjenu imaju u vožnji terenom, kada će vozaču pružiti potpun pregled ispred vozila i u noćnim izlascima. Kad smo kod svjetala recimo i kako su maglenke sprijeda uvučene u duplje, dok je ona stražnja integrirana u odbojnik, zajedno sa svjetlom za vožnju unazad.

Sedma generacija modela iznutra je temeljito revidirana. Ideja centralnog smještanja mjernih instrumenata potpuno je napuštena, kao i ona da rasni terenci moraju biti minimalisti stila kad je interijer u pitanju.

Naprotiv,  X-Trail ima odlično osmišljenu kabinu sa pravilno odmjerenim ergonomskim načelima, obiljem pretinaca i praktičnih rješenja. Vozačko sučelje je vrlo ugodno, a jedinu zamjerku zaslužuju tek prekratka i suviše mekana prednja sjedala.

Straga se sjedi odlično, zahvaljujući više prostora u predjelu koljena, kao i sustavu pomičnih naslona s mogućnosti nagiba od 12 stupnjeva. Osjetno prostraniji je i prtljažnik s osnovnih 603 l (prije 410 l), proširivih do 1.773 l, a još više veseli dvostruka podnica ispod koje se krije dodatni prostor kapaciteta 124 l.

Prava stvar krije se ispod lima. Srce sustava je moćni 2.0 turbo-dizelski motor s potpisom Renaulta koji nakon prilagodbe novom okuženju predstavlja optimalan izbor u X-Trailu, ali i šire. Opremljen je common-rail sustavom treće generacije, što podrazumijeva višefazno ubrizgavanje u četiri ciklusa putem piezo brizgaljki.

Razvija 173 KS već pri 3.800 o/min, dok je maksimalni okretni moment od 380 Nm dostupan već od 2.000 o/min. Usuglašen sa odlično odmjerenim šest-stupanjskim ručnim mjenjačem i elektronski nadziranim inteligentnim pogonom na sve kotače, X-Trail nezaustavljivo grabi naprijed. Pogonom se upravlja preko zakretnog prekidača na kojem vozač bira između pogona na prednju osovinu (2WD), automatske regulacije (Auto - uključuje stražnji po potrebi) i permanentnog pogona na sve kotače (4WD Lock) u omjeru 57:43 u korist prednje osovine.

Osim senzorski upravljanog pogona na koji se nadovezala elektronika (ESP, TCS, ABS/EBD), sustava pomoći za vožnju na kosini (USS i DSS), uvjerljivim voznim osobinama doprinosi nova platforma koju model dijeli s Qashqaijem. Opremljen multilinkom straga te progresivnim servo upravljačem, X-Trail je vrlo agilan i na asfaltu.

Okrugle vrijednosti od 10 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i 200 km/h maksimalne brzine dodatna su potvrda nesumnjive agilnosti vozila. Pridodamo li svemu nisku prosječnu potrošnju od oko devet litara stječe se dojam da je X-Trail bez mane. Ako su u pitanju vozne osobine istina nije daleko.

Iako Nissan X-Trail starta cijenom od 199.000 kn (2WD, 2.0i), realno prvi izbor kreće na 231.000 kn, koliko stoji izvedba sa slabijom izvedbom motora i osnovnim XE paketom opreme. Upravo se ona čini optimalnom jer serijski nudi svu danas očekivanu opremu, kao i motor uzornih mogućnosti. Testna SE izvedba ide korak dalje i puca na vrh segmenta, gdje stoluju Toyota RAV4 i BMW X3. X-Trail definitivno ima snage za vrh, a jedina kočnica mogao bi mu biti neatraktivan dizajn.

Tekst: Miljenko Nikolić
Foto: Luka Travaš

Važnija serijska oprema (razina SE):

Dodatna oprema                            *Cijena (kn)

Cijena testiranog vozila

Cijena

 *Cijene su informativne

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.